![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Super Moderator
Leeftijd: 42
|
Apple zit achter de nieuwe Light Peak standaard die Intel deze maand voor het eerst toonde. De techniek kan aansluitingen als schermconnectoren, USB en FireWire overbodig maken.
Light Peak is een nieuwe universele aansluiting waarmee apparaten op elkaar kunnen worden aangesloten. Door optische transmissie kunnen snelheden tot 10 GB per seconde worden gehaald. Light Peak ondersteunt meerdere protocollen over dezelfde kabel. Zodoende kan men een beeldscherm, harde schijven, of netwerken verbinden via dezelfde kabel. Light Peak kabels kunnen tot 100 meter lang zijn. De technologie kan traditionele, aparte aansluitingen voor apparaten dus vervangen door één en dezelfde aansluiting, of het nou om een muis gaat, een SATA-schijf of een beeldscherm dat moet worden aangesloten. Apple bedacht het concept en heeft Intel de opdracht gegeven om Light Peak verder te ontwikkelen. * In 2007 begon de samenwerking met Intel al; volgens plannen uit dat jaar moeten in 2010 de eerste apparaten met Light Peak al op de markt verschijnen. Ook werd in dat jaar al gesproken over Light Peak aansluitingen op de iPhone.* Bron: MacRumours, electrista en Macwereld
Laatst gewijzigd door tsjernobyl; 27 september 2009 om 15:58 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ware InterMactivist
Leeftijd: 19
|
Zeker een veelbelovende standaard. Men zegt ook dat het een grote rol zal spelen in komende producten uit Cupertino. Dat betwijfel ik dan ook niet, ze kunnen hiermee zeker een stukje marktaandeel meer verwerven als het aanslaat.
grtz Fr3dj3
|
|
|
#3 |
|
Ware InterMactivist
Leeftijd: 21
|
Ik denk dat dat ook wel fijn gaat zijn als je flash drives gebruikt. Als het echt zo snel kan gaan.
|
|
|
#4 |
|
Redacteur
|
Hier nog wat extra uitleg: http://techresearch.intel.com/articles/None/1813.htm
|
|
|
#5 |
|
Vriend van de Schijf
|
Veelbelovend!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Oppervriend van de Schijf
Leeftijd: 30
|
En opeens word de nood aan een dockingstation overbodig.
Daar wacht ik nu al jaren op bij onze apple vrienden ...
|
|
|
#7 |
|
Vriend van de Schijf
|
Naar het schijnt zit Apple helemaal niet achter Light Peak.
Enkel Engadget heeft dit gezegd, Apple zelf heeft helemaal geen commentaar gegeven. Ook op de website van Intel wordt Apple helemaal niet vermeld. Sony wel: quote en als voorbeeld bij Blu-Ray. Dus ik zou toch nog maar niet te hard beginnen te hopen... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ware InterMactivist
|
We zien wel wat het word
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Redacteur
|
Idd, mij maakt het niet uit of dat van Apple is of intel, zolang het maar in onze Mac komt...
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
|
|