Resultaten 1 tot 9 van de 9
    InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2000
    Leeftijd
    47

bestanden overzetten naar nieuwe Mac

He Mac'ers

ben vandaag mijn nieuwe MacPro gaan halen en ben bezig de gegevens over te zetten van de oude PM G4 400. Is het normaal dat dit zo'n 10 uur tijd in beslag neemt De eerste poging mislukte na ongeveer 1uur, de 2de poging is momenteel bezig en zit nu op 9 uur en 47 minuten, er blijkt nu ook niet veel vooruitgang in te zitten.

Kan ik niet beter alles manueel overzetten...

welke mappen moet ik overzetten voor iTunes, iPhoto, Mail, Safari,... zodat ik al mijn gegevens beschikbaar heb op de MacPro.
    Vriendelijke Groeten
    Mac Patrick

Make Poverty History
    www.one.org
    They need our Votes, not our Money :*

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    22
    Is er bij Hulpprogramma's niet iets dat Migratie-assistent heet ?
    Ik geloof dat dat daarvoor dient.
    Of heb je dat net gebruikt ?
    MacBook Pro 13"; iPhone 4 32 GB
    Als je toch van plan bent om Mobile Viking te worden, doe het dan via deze link, dan doe je mij een enorm plezier. :-)

InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2000
    Leeftijd
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Mouse Bekijk Berichten
    Is er bij Hulpprogramma's niet iets dat Migratie-assistent heet ?
    Ik geloof dat dat daarvoor dient.
    Of heb je dat net gebruikt ?
    ik denk dat het zoiets is dat hij gebruikt, bij de eerste opstart van een nieuwe Mac krijg je toch de keuze of je al dan niet bestanden wil overzetten van een oude Mac, wel dit is wat ik gedaan heb maar het loopt niet echt vlot.
    Vriendelijke Groeten
    Mac Patrick

Make Poverty History
    www.one.org

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Heb je gekozen voor alleen gegevens of ook programma's?

Als je kiest om ook de programma's over te zetten, wordt ook je user-bibliotheek gekopieerd naar de neiuwe MacPro. En van G4/400 naar het laatste nieuw race monster lijkt me nu niet zo'n schitterend idee. Zoiets als de banden van je oude Lada overzetten naar de nieuwe Alfa veloce

Ah ja, 10 uur is teveel, tenzij je terabytes aan schijven aan die G4 hangen hebt. Normaal neemt dat een half tot een heel uur in beslag, bij mensen met veel data...

InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2000
    Leeftijd
    47
    Het was de bedoeling om alles over te zetten maar na een uur of 3 is hij weer gestopt en ben ik alles beginnen manueel over te zetten van een backup HD want nu wil de oude Mac niet meer opstarten van de standaard HD, hij start op van een oudere HD die ik reeds 2 jaar niet meer gebruik maar nog in de Mac zit. Ik heb deze dan eens uit de oude mac gehaald in de hoop dat de normale HD zou opstarten meer ik krijg enkel een map te zien met een vraagteken.

Als ik de gegevens manueel wil overzetten van mijn backup HD welke mappen moet ik dan naar waar copieren op de MacProvoor:

- voor Mail, zodat ik al mijn mails en adresbestanden en andere gegevens over zet op de MacPro
    - voor Safari zodat ik alle instellingen en internetadressen op de MacPro kan zetten

ik zou deze niet graag verloren zien gaan...
    Vriendelijke Groeten
    Mac Patrick

Make Poverty History
    www.one.org

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mac Patrick Bekijk Berichten
    Het was de bedoeling om alles over te zetten maar na een uur of 3 is hij weer gestopt en ben ik alles beginnen manueel over te zetten van een backup HD want nu wil de oude Mac niet meer opstarten van de standaard HD, hij start op van een oudere HD die ik reeds 2 jaar niet meer gebruik maar nog in de Mac zit. Ik heb deze dan eens uit de oude mac gehaald in de hoop dat de normale HD zou opstarten meer ik krijg enkel een map te zien met een vraagteken.

Als ik de gegevens manueel wil overzetten van mijn backup HD welke mappen moet ik dan naar waar copieren op de MacProvoor:

- voor Mail, zodat ik al mijn mails en adresbestanden en andere gegevens over zet op de MacPro
    - voor Safari zodat ik alle instellingen en internetadressen op de MacPro kan zetten

ik zou deze niet graag verloren zien gaan...
    voor Mail is dit de map die je moet hebben

Safari staat volgens mij in de map preferences

InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2000
    Leeftijd
    47
    probleem is opgelost... de HD van mijn oude mac is gecrasht tijdens zijn laatste opdracht. De schijf is blijven hangen waardoor er onderdelen op de printplaat zijn verbrand. Goed dat ik het meeste op backup had, doch ben mijn adresboekgegevens wel kwijt, deze stonden niet op de backup :-(

de nieuwe MacPro loopt als een trein, euh een leopard, bangelijke machine...

de gegevens zijn voor de rest allemaal overgezet.

iedereen bedankt voor de info...
    nu ga ik leopard nog wat uitdagen...
    Vriendelijke Groeten
    Mac Patrick

Make Poverty History
    www.one.org

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    22
    Veel plezier !
    MacBook Pro 13"; iPhone 4 32 GB
    Als je toch van plan bent om Mobile Viking te worden, doe het dan via deze link, dan doe je mij een enorm plezier. :-)

Bladwijzers

Forum Rechten