Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2004
    Leeftijd
    44

Simpel CAD programma of 'technisch tekenen' ding?

Ik zoek een (free of open-source) programma dat tekent zoals in de goede oude tijd...

vooraanzicht, zijaanzicht, bovenaanzicht stuff, en minstens een grid om omwentelingsassen te gebruiken...

The Gimp is hiervoor niet echt geschikt, maar misschien een simpel 3D programma wel, al of niet met renderer...
    Probleem is dat ik geen weken wil investeren om een complex programma onder de knie te krijgen, is slechts voor twee vrij simpele ontwerpjes...

Wat raden de mensen mij aan? (GEEN superzware boel, dus)

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Jun 2002
    Leeftijd
    48

Re:Simpel CAD programma of 'technisch tekenen' ding?

QCAD is misschien iets voor jou. Als je het zelf compileerd is het gratis.

InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2004
    Leeftijd
    44

Heb de demo gedownload, en het ziet er heeeeeeeeeeeel goed uit! Mooie interface...
    Alleen... het programma hangt na enkele minuten (niet de 10 minutenlimiet, maar draaiende veelkleurige pizza...)
    Even permissies herstellen en dan opnieuw kijken.

(Edit:) Ok, werkt nu stabiel.

Is dat moeilijk dat zelf compileren? Denk dat ik het programma wel kan gebruiken :D

Ga eens op zoek naar "architrion". Ik heb er nog mee gewerkt op mac. 't Is zééééér eenvoudig: lijnen trekken, wat spiegelen,... alleen, 't is niet gratis, maar misschien is er wel nog een architect die er voor 2 keer niets vanaf wil. Ik ken er een in overijse die Spreutels heet, maar je moet vooral NIET met mijn groeten bellen!!!!!!!!!

InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2004
    Leeftijd
    44

Ik ben zo ene die nie graag betaalt... Liever open source toestanden edm. uitproberen, en als het echt bevalt, een donatie of een beetje bughunten enzo...
    Of, als het niet te moeilijk is, zelfs een paar dingetjes toevoegen, en uploaden...al ben ik allesbehalve een coder, JAVA, XML en vergelijkbare stuff enzo is zoooo simpel om aan te passen, ook al he je er nooit iets over gelezen, ideaal om extensies te schrijven, als een progr. dat toelaat. En het is leuk om je naam dan te zien bij de credits, hihi.. Uiteindelijk wordt iedereen er beter van... En het is leuk! (Als ge tenminste nerdgenen hebt)

Dus geen Architrion voor mij... Al heb ik nu veel zin om een zekere Mr. Spreutels te contacteren, met de groeten van Bram

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Jun 2002
    Leeftijd
    48

Rxke het is gemakkelijk te compileren. Alle scripten zitten er bij. Ik heb het een paar maanden geleden gedownload en gecompileerd en dat ging. Ik had vooreen nog nooit een open source ding gecompileerd.

SketchUp is niet te duur en kan heel veel aan.
    Zoek anders een via versionTracker !
    Mac gebruiker sinds 1993. Ideeën ontstaan vanzelf, gebouwen niet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    Raadslid Tuchtraad Orde van Architecten - Raad Vlaams Brabant en Brussel vertegenwoordiger van de Vlaamse Raad van Architecten bij de Chambre Bruxelloise.
    Mac OS X Lion 10.7 op MacPro 1.1 3 GHz Dual-Core Xeon 16 GB RAM 667 Mhz - VectorWorks 2014 Architectuur & Interieur - Sketchup 2013 Pro - SU Podium 2.1 - TTR3 Urban - iPhone 5S, 5G, 4S, 4G, 3G, & 2G.

a080905 (04 Oct, 2004 20:16):
    SketchUp is niet te duur en kan heel veel aan.
    Zoek anders een via versionTracker !
    Je kan op de site van sketchup een trail/demo versie downloaden die alle functionaliteiten omvat maar beperkt is in tijd.
    Het heeft als unieke eigenschap dat het een andere manier van werken heeft dat meer aanleund bij schetsen... is wel wennen.

InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2004
    Leeftijd
    36

Die QCad lijkt me wel wat.
    Sinds mijn switch gebruik ik enkel mijn PC nog voor AutoCad. Privé dan.
    Op mijn werk is het allemaal Autocad en dat ken ik dan ook door en door natuurlijk.
    Na onze verhuis wil ik mijn PC niet meer in huis halen en volledig switchen dus wil ik QCad wel eens proberen.

Wat bedoelen jullie met "als je het zelf compileerd is het gratis"? Wat is dat en hoe doe je dat?
    ik werk niet in een bureau, ik werk in een boomgaard... met appelen!

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Jun 2002
    Leeftijd
    48

Op de download site kun je demo versies downloaden (gecompileerde versies) maar die stoppen na 10 minuten tenzij je de licentie betaald (duur is het echter niet echt).

Je kan ook de sources downloaden via de donwload pagina. Die moet je dan compileren met de scripts die er bijzitten. Er zit ook wel een file oid bij met de uitleg wat je precies moet doen.

Je moet de versie hebben die onder Community Edition staat.

Bladwijzers

Forum Rechten