Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: iTunes Instellingen

InterMactivist
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    33

iTunes Instellingen

Graag zou ik mijn muziek in de beste kwaliteit willen importeren in iTunes.
    Kan er iem. mij vertellen hoe ik mijn preferences dan best instel,
    om over de beste kwaliteit te beschikken?!
    My Mac and Me ... Never change a winning team!

Re:iTunes Instellingen

MP3: kleinste bestanden slechtste audio-kwaliteit (hoewel sommigen het verschil niet horen) en je hier ook met hoogste instellingen heel goeie resultaten haalt
    AAC: zie MP3
    Lossless: iets grotere bestanden, maar CD-kwaliteit zonder verlies.
    AIFF / WAV: enorm grote bestanden, maar CD kwaliteit.

U kunt de coderingsstructuur (AAC, MP3, Apple Lossless, AIFF of WAV) en andere instellingen opgeven voor het importeren van nummers met iTunes. Deze opties zijn van invloed op de geluidskwaliteit en de grootte van het bestand. (Hoe hoger de kwaliteit, hoe groter het bestand.)

AAC-codering (Advanced Audio Coding) is alleen mogelijk als u beschikt over QuickTime 6.2 of hoger. (iTunes ondersteunt MPEG-4 AAC-bestanden, geen oudere versies van AAC.)

Kies 'iTunes' > 'Voorkeuren' en klik vervolgens op de knop 'Importeer' boven in het venster.

Kies een codering (AAC, MP3, Apple Lossless, AIFF of WAV) uit het venstermenu 'Importeer met'

U kunt nummers die zijn gecodeerd in de structuren AAC of Apple Lossless, afspelen in iTunes en op iPods die worden geleverd met een dockconnector. Als u nummers wilt beluisteren via een ander programma of met een andere mp3-speler, kiest u de optie 'MP3-codering'.

Als u de te importeren nummers op een audio-cd van hoge kwaliteit wilt branden, kiest u de optie 'Apple Lossless-codering' of 'AIFF-codering'. Als u de nummers wilt afspelen op een computer waarop geen MP3-software is geïnstalleerd, kiest u de optie 'WAV-codering'

Kies een bitsnelheid uit het venstermenu 'Instelling' (dit is niet mogelijk als u de optie 'Apple Lossless-codering' hebt geselecteerd). In de meeste gevallen kunt u het best de standaardinstelling gebruiken

Als u de MP3-codering hebt gekozen en audio-cd's wilt maken of muziek wilt beluisteren met stereoluidsprekers van hoge kwaliteit, kunt u het best 'Hogere kwaliteit (192 kbps)' kiezen uit het venstermenu 'Instelling'. Als u muziek wilt beluisteren in een rumoerige omgeving, kunt u het best 'Hoge kwaliteit' kiezen. Als u een draagbare mp3-speler met een beperkte opslagcapaciteit gebruikt, kiest u de instelling 'Goede kwaliteit (128 kbps)', zodat u meer nummers op het apparaat kunt opslaan. Met de instelling 'Hoge kwaliteit (160 kbps)' worden bestanden gemaakt die per minuut ongeveer 1 MB in beslag nemen.

Kies 'Aangepast' uit het venstermenu 'Instelling' en breng de gewenste wijzigingen aan als u meer invloed wilt hebben op de bestandsgrootte en de geluidskwaliteit.

Super Moderator
    Ingeschreven
    Oct 2000
    Leeftijd
    46

Heel kleine correctie:

AAC is geen CD kwaliteit maar wel stukken beter dan mp3. AAC werd onlangs verkozen tot nieuwe standaard voor al wat DVD film geluid is door zijn compacte formaat en zo goed als CD kwaliteit...

Er is kaliteitsverlies maar met gewone audio apparatuur niet of nauwelijks hoorbaar...
    AAC is beter van kwaliteit omdat hij voor een even groot aantal MB een hogere mbps kan hebben... Een 128 mbps AAC is zelfs beter van kwaliteit dan een 160 mbps mp3 ondanks dat het bestand op zich maar even groot zal zijn.

Lossless is idd een oplossing voor al wie echte CD kwaliteit wil maar hiermee halveer je de CD grootte slechts.... Om je een idee te geven... Op een 40 Gig iPod zouden met lossless nummers slechts 5000 nummers passen ipv 10000 in AAC formaat...

AAC aan 196 mbps is voor mij het ideale compromis. Klinkt even goed als de originele CD (geloof me.. heb het getest en op mijn computer met iSticks en subwoofer iSub hoor ik totaal geen verschil tussen de CD en het geripte bestand)
    Een AAC aan 196 mpbs is ongeveer 4 maal kleiner dan een origineel en dus de helft van een lossless exemplaar...

Maar veel hangt af van jouw persoonlijke eisen en in de mate je oor geoefend is....Daarom zou ik zeggen...doe de test voor jezelf. Neem een CD... Comprimeer hem in mp3 à 160 mbps, in AAC 128 mpbs en AAC 190 mbps, en ten slotte in lossless... En zelf vergelijken.... Zelf nagaan wat voor jou het beste is...

En zet achteraf eventueel jouw bevindingen eens in dit draadje... Kan altijd helpen in latere vragen hieromtrent...
    Te koop gezocht: iMac G3 Flower Power en Clamshell iBook Tangerine (QWERTY).

InterMactivist
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    33

Okay! Ik zal 't es uitproberen!
    Thx!
    My Mac and Me ... Never change a winning team!

Bladwijzers

Forum Rechten