Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Kaartlezer Banksys voor PC-Banking

Is er iemand onder de leden die op Mac aan PC-Banking (Fortis) doet met een Banksys kaartlezer? Naar 't schijnt (bron=iemand van Banksys) zou dit mogelijk zijn onder virtual PC!

Re:Kaartlezer Banksys voor PC-Banking

Echt ?? Dit moet ik proberen ! Fortis webbanking is echt huilen met de pet op. Ik heb zo'n DigiPass-ding, dat ik van miserie nog nooit deftig heb kunnen gebruiken. Vroeger was het beter bij Fortis. (eerder 'minder slecht')

Ik heb een lange email pingpong met Fortis over dit onderwerp gehouden. Ik zit met een 'IM E-banking Dossier' in mijn achterhoofd voor op deze site.

Post vooral jullie bedenkingen over andere banksoftware in het Forum. Alles is welkom.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    62

Bacob.

Blijkbaar niét geïnteresseerd in hun klanten die Mac verkiezen boven W...?
    *Telebankieren ( = MultiLink ) kan alléén via W... of Virtual PC.
    *Internetbankieren ( = Babob Direct Net ) kan alléén via W... of Virtual PC. In de zomer 2000 kondigden zij in een mail dat aan de Macintosh versie gewerkt wordt. Aan één toets-aanslag per dag zeker >:) ?

Ik heb telebankieren bij Dexia bank. De installatie procedure van het ding is niet rechtoe rechtaan zoals je bij de Mac gewoon bent, maar je kan dat nog goedpraten onder het mom "veiligheid". Vooruit maar. Heel wat minder is de gebruikersinterface die ongetwijfeld geschreven is door iemand die in de leer is geweest bij het Beest in Redmond en eigenlijk liever daar zou werken. Het spul is niet vooruit te branden en wanneer je dan eindelijk in je browser toegang krijgt tot het telebankieren netwerk dan moet je zo'n belachelijk omslachtige inlogprocedure volgen dat je je afvraagt wanneer die gasten voor het eerst van een grafische user interface hebben gehoord. Het is niet intuïtief, en dan ben ik heel beleefd en het lijkt alsof je een dooie walvis over het strand schopt. Wanneer je de lachwekkende interface wegdenkt en je het ding in je hoofd zo'n honderd keer sneller ziet draaien krijg je best wel genoeg faciliteiten om je rekeningen te beheren.
    Heel grote nadelen vind ik dat je telkens moet kijken of er ondertussen geen nieuwe versie van de software beschikbaar is. Als dat inderdaad het geval is dan zal je, willen of niet, eerst de nieuwe software installeren want de oude weigert vanaf dat moment elke dienst. Een ander groot nadeel is dat wanneer je een upgrade van je OS uitvoert, het programma denkt dat het op een andere machine is geïnstalleerd en vanaf dat moment is het afgelopen want het wil alleen maar werken met het systeem waarop het origineel geïnstalleerd is. Ik kan begrijpen dat je dit om veiligheidsredenen doet, maar tegenwoordig zijn er veel Maccers die upgraden naar X en dan kan je het thuisbankieren wel schudden. Ik moet het daar met mijn bankmanager nog eens over hebben want momenteel bereik ik dus niets meer met mijn telebankieren toestandje (je kunt het nauwelijks software noemen).
    Windows: een virus waarvan de gebruiker zelf de instellingen kan wijzigen.

In tegenstelling tot Phr@ moet ik toegeven dat ik eigenlijk geen problemen meer heb met fortis en hun digipass. Alles loopt zoals gewenst. Wel jammer dat je geen history hebt van je uitvoeringen (enkel de laatste maand of zo)

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Mar 2000
    Leeftijd
    30

waar kan je die info vinden over telebankieren bij fortis? en waar kan je zo'n kaartlezer vinden?

Effe dit boeltje updaten hier. Wat nieuw leven inblazen.
    Webbanken met Fortis (en die DigiPass) is heerlijk tegenwoordig. Regelmatig komen er nieuwe toeters en bellen bij, zelfs zaken die je elders niet vindt, of waar je elders een 'offline programma' moet installeren. Een voorbeeld is de functie 'bestemmelingen' die ze net hebben toegevoegd. Je kan dus je vaakgebruikte bestemmelingen gewoon bijhouden, zodat je die gegevens nooit meer hoeft in te voeren. Handy.

Inderdaad, Fortis webbanking (PC-banking) is geweldig verbeterd met de nieuwe functies.Ze hebben me op de bank verteld dat Banksys heel in't kort met een USB-kaartlezer komt. Misschien gaat het dan eindelijk ook voor Apple mogelijk worden zonder de Digipass te werken?.....

Dat zeggen ze inderdaad al lang. MAAR : het is niet omdat er een USB dingetje uitkomt dat het ook nog eens op onze Macjes gaat werken he. Let's not hope too hard.

Het schijnt dat het formeel zo is dat ze voor de Mac geen ondersteuning gaan bieden, zelfs op het USB ding.
    Iemand zin om een serieuze petitie te starten ?

Bladwijzers

Forum Rechten