Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: iTunes naar MP3

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47

iTunes naar MP3

Een vriend van mij heeft me gevraagd een song in iTunes te kopen en te converteren naar MP3, hij zou me dan wel terugbetalen...

Volgens hem heeft hij die bepaalde song nergens anders gevonden, maar ik zei hem dat ik hem wel wil helpen, maar dat ik dat niet op illegale wijze wil doen.
    Voor zover ik weet, is een single kopen in iTunes en die dan naar MP3 converteren, illegaal. Of toch niet ?
    Laatst gewijzigd door Kaneda; 01-05-18 om 16:30.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Als je voor eigen gebruik je (gekochte) iTunes track converteert, is dat niet illegaal.
    Als je vervolgens die liedjes gaat verspreiden, wordt het een ander verhaal.

Heeft die vriend al gekeken of hij het liedje op YouTube kan vinden? Daar staat érg veel muziek op.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    Ik heb ook al op Youtube gekeken en het staat er niet op. Ik moet hem ook niet uitleggen om zelf een iTunes account te creëren want dat interesseert hem niet (hij heeft Windows) en sowieso gaat hij zijn kredietkaart niet koppelen aan een iTunes account (die vertrouwt da allemaal niet (Facebook en toestanden heeft hij niet, een smartphone evenmin )
    Trouwens, muziek van Youtube downloaden met een tool is dan ook niet legaal uiteindelijk he...

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Er zijn nog leveranciers van muziek buiten iTunes. Even kijken bij Qobuz, CDBaby, Bandcamp, .... Bij Qobuz weet ik dat je de muziek kan binnenhalen in het bestandsformaat dat je verkiest.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guido2 Bekijk Berichten
    Er zijn nog leveranciers van muziek buiten iTunes. Even kijken bij Qobuz, CDBaby, Bandcamp, .... Bij Qobuz weet ik dat je de muziek kan binnenhalen in het bestandsformaat dat je verkiest.
    Heb ze gevonden bij Amazon als MP3 downloads. Blijkbaar had hij daar nog niet gekeken...
    Een Amazon account heeft hij wel, dus voilà, problem solved.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
    Trouwens, muziek van Youtube downloaden met een tool is dan ook niet legaal uiteindelijk he...
    Daar kom je natuurlijk in de grijze zone. Downloaden van YouTube: dat mag niet, maar er zijn wel apps voor. Er zijn ook apps waarmee je gewoon geluid kan opnemen. Wat ben je dan aan doen? Een opname maken, mag dat ook niet? Discussie, discussie. Dat je die opname niet verder mag verspreiden, daar ga ik mee akkoord, maar een opname maken voor eigen gebruik? Nogmaals, discussie.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guido2 Bekijk Berichten
    Daar kom je natuurlijk in de grijze zone. Downloaden van YouTube: dat mag niet, maar er zijn wel apps voor. Er zijn ook apps waarmee je gewoon geluid kan opnemen. Wat ben je dan aan doen? Een opname maken, mag dat ook niet? Discussie, discussie. Dat je die opname niet verder mag verspreiden, daar ga ik mee akkoord, maar een opname maken voor eigen gebruik? Nogmaals, discussie.
    Grijze zones zijn er met hopen. Als ik thuis een verjaardagsfeestje geef, en muziek afspeel, voor een 20-tal mensen, moet ik dan betalen aan Sabam ? Technisch gezien, wel waarschijnlijk, maar eigenlijk compleet onzin he.

Bladwijzers

Forum Rechten