Resultaten 1 tot 6 van de 6

Geen internet op Mac wel op iPad

Dag,

Ik zit momenteel in Roemenië en gebruik een mifi -router met lokaal kaartje om te internetten.
    Dit werkt prima op de ipad en mijn android foon.
    De macbookpro echter met OS 10.12.6 vindt wel het wifi netwerk en kan erop inloggen maar zegt dan in alle browsers " niet verbonden met het internet".
    Zelfde verhaal met mijn telefoon als hotspot.

Iemand een idee hoe dit kan verholpen worden ?

Voor sommige zaken is de laptop handiger dan de tablet.

Alvast bedankt en groetjes,

Misj

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    Als de MBP dat netwerk niet wil kun je altijd de hotspot op je iPad aan zetten.

Zal dat eens proberen. Het zou wel beter zijn met de router, dan kan ik de tablet meenemen (zonder internet) en kunnen mijn vrouw en kleinkind ondertussen de laptop gebruiken. Zij komen straks aan en hebben nog een macbook air mee, benieuwd hoe die het zal doen.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2001
    Leeftijd
    62
    Staat de MBP in DHCP mode om een IP-adres te bekomen van de router of is hij geconfigureerd met een statisch adres? Dat laatste kan een probleem zijn als het statisch adres niet binnen het bereik van de router in Roemenië valt.

Bedankt voor de tip pvg,

Dit zal het waarschijnlijk wel de oorzaak zijn. Ik heb een tijdje geleden een statisch IP nodig gehad om een filemaker DB te hosten.
    Voor het moment ben ik niet bij de MacBook maar probeer het zo snel mogelijk uit en hou jullie op de hoogte.
    In het verleden werkte dezelfde opzet wel, dus het kan bijna niets anders zijn.

Groetjes,

Misj

Gelukt !
    Het was inderdaad de DHCP instelling.

Bedankt pvg.

Misj

Bladwijzers

Forum Rechten