Resultaten 1 tot 4 van de 4

imap e-mailaccount veiligstellen bij opzeg provider

Ik weet niet of ik dit bericht post in de juiste afdeling.
    Als dat niet zo is mag de beheerder het verplaatsen.

---------------

Ik denk erover om binnenkort over te stappen naar een andere provider (van Telenet naar Proximus).
    Bij mijn huidige Telenet provider heb ik een mailbox type "imap".

Na de overstap wil ik enkel nog gaan werken met mijn gmail account.
    Dit werkt immers onafhankelijk van je provider waar je een contract mee hebt, en het maakt overstappen ook een stuk gemakkelijker.

Probleem is nu dat ik de huidige imap mailbox graag zou willen behouden of overzetten/importeren/exporteren, zodat ik er later nog bij kan.

- Heeft er iemand ervaring hiermee ?
    - Wat kan ik doen en waar moet ik op letten ?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Bij IMAP worden je mails op de server van je provider opgeslagen. Bijna alle providers bieden deze optie tegenwoordig standaard aan. Bij Gmail krijg je ook 15GB opslagruimte gratis. (Exacte grootte weet ik niet, dat wordt eens in de zoveel tijd opgehoogd. Je komt in ieder geval nooit ruimte tekort...)

Als je je IMAP inbox van de oude provider wilt bewaren, zul je dus alle mails in die Inbox moeten downloaden naar je Mac. Je kunt ze ook direct in je Mail programma kopieëren van je ene Inbox naar je andere (die van Gmail). Afhankelijk van het aantal mails en de grootte en je uploadsnelheid zal je Mac daar wel even mee zoet zijn.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Als ik al die mails kopieer van Telenet naar Gmail, komen die dan automatisch op de juiste plaats terecht ?
    Ik bedoel dan inbox/verstuurd/enz....

Wat bedoel je met downloaden naar de Mac ?
    Hoe gaat dat in zijn werk, en hoe zijn ze dan bruikbaar in gmail ?

Is er dan geen gemakkelijke manier ?

Bladwijzers

Forum Rechten