Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47

Mail BPost geblokkeerd door iCloud

Ik ben gisteren begonnen aan een migratie van Gmail naar iCloud.
    Eén van de dingen die ik daarvoor doe, is in mijn Gmail instellingen alle mail laten doorsturen naar iCloud.

Ik had gisteren iets besteld bij Coolblue, waarna ik 2 bevestigingen kreeg, een bevestiging van de bestelling, en wat later een bericht dat mijn pakje verzonden was.
    Deze 2 mails kwamen van Coolblue zelf, heb die beide ontvangen in zowel Gmail als iCloud.
    Prima dus.

Vandaag kreeg ik echter een bericht van Bpost dat mijn pakje in het afhaalpunt beschikbaar was, maar enkel in mijn Google mail. Ik kreeg in Gmail ook de melding dat het bericht aan mijnnaam@icloud.com werd geblokkeerd (iets lager staat er dat de mail van Bpost werd geblokkeerd omwillen van de DMARC policy...).
    De link naar Apple support vertelt me dat het iets te maken heeft met Bulk mail en dat je geen bepaalde verzender kan 'white listen'...
    Dit zou dan willen zeggen dat ik nooit 100% kan migreren naar iCloud ? Dit is nu één probleem met Bpost, maar als er in de toekomst nog zulke mails geblokkeerd worden, zal ik die dus nooit ontvangen, tenzij ik daarvoor weer naar mijn gmail ga kijken...

Iemand een oplossing ?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    En hop, nog een tweede, nu van een autoforum waar ik vaak op zit. iCloud gebruikers ontvangen blijkbaar niet veel mail, de helft wordt geblokkeerd...

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    Deze gelezen? Schuld van Apple. Almighty Apple beslist en de Wereld moet zich naar hun grillen voegen. Bwaaaarrkk
    Informatie voor postmasters inzake iCloud Mail
    Silent email filtering makes iCloud an unreliable option

InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Leeftijd
    54
    Destijds een soortgelijk probleem met geocaching.com
    Meldingen van nieuwe caches werden niet doorgestuurd naar leden met een icloud mailadres.
    Apple en geocaching HQ hebben dit toen zeer snel opgelost

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koidream Bekijk Berichten
    Destijds een soortgelijk probleem met geocaching.com
    Meldingen van nieuwe caches werden niet doorgestuurd naar leden met een icloud mailadres.
    Apple en geocaching HQ hebben dit toen zeer snel opgelost
    Waar heb je dat juist gemeld bij Apple ?

InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Leeftijd
    54
    Ik heb dit gemeld bij Geocaching HQ en zij hebben verdere stappen met Apple onderrnomen. Alles was opgelost binnen een paar dagen.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    Wijst dit naar de toepassing als in de hier hoger gemelde link van Apple ter attentie van postmasters? Mogelijk wel. Dus aankaarten bij bpost lijkt me niet onzinnig. (Weer een van de zovele feiten die bpost niet op een rijtje heeft?)
    Laatst gewijzigd door michelvdb; 22-04-18 om 20:43.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2001
    Leeftijd
    62
    Zou het kunnen dat Google niet voldoet aan de voorwaarden van Apple omtrent bulk mail? Vooraleer Apple definitief te blameren misschien eerst eens proberen of een rechtstreeks bericht van Bpost ook geblokkeerd wordt.

En wat filtering betreft: wees maar blij dat jouw email aanbieder de nodige filters toepast. Meer dan 80% van al het email verkeer is spam en moet door die filters gestopt worden. En het zal wel zijn dat er af en toe eentje te veel of te weinig gestopt wordt.

De enige oplossing tegen spam die echt kan werken: maak email (een heel klein beetje) betalend.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koidream Bekijk Berichten
    Ik heb dit gemeld bij Geocaching HQ en zij hebben verdere stappen met Apple onderrnomen. Alles was opgelost binnen een paar dagen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelvdb Bekijk Berichten
    Wijst dit naar de toepassing als in de hier hoger gemelde link van Apple ter attentie van postmasters? Mogelijk wel. Dus aankaarten bij bpost lijkt me niet onzinnig. (Weer een van de zovele feiten die bpost niet op een rijtje heeft?)
    Heb het gemeld bij BPost en bij de webmaster van het autoforum. Afwachten...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvg Bekijk Berichten
    Zou het kunnen dat Google niet voldoet aan de voorwaarden van Apple omtrent bulk mail? Vooraleer Apple definitief te blameren misschien eerst eens proberen of een rechtstreeks bericht van Bpost ook geblokkeerd wordt.
    Heb op het autoforum mijn e-mailadres tijdelijk gewijzigd van mij gmail naar iCloud, dus notificaties zouden rechtstreeks van het forum naar iCloud moeten gaan.
    Ondertussen hebben mensen al gereageerd op een bepaald thread die ik had gestart, en normaal krijg ik daar een melding van. Met iCloud, no go, het is merkwaardig stil...
    Laatst gewijzigd door Kaneda; 22-04-18 om 21:31.

Bladwijzers

Forum Rechten