Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    42

Ervaringen iPhone 8 Plus vs iPhone X

Ik wil een nieuwe iPhone aankopen ter opvolging van m'n huidige 6s plus.
    Er zijn wat mij betreft nog 2 keuzes: de iPhone 8 plus en de iPhone X, beide in 256 GB.

Is er iemand die ze beide al (gehad) heeft?

Wat zijn de voor- en nadelen van de toestellen t.o.v. elkaar?
    Ik heb wat opzoekwerk gedaan, mar de meningen zijn verdeeld. Zo kan je lezen dat de camera van de 8 Plus betere resultaten geeft, maar op een andere site is het net de camera van de X die als beste uit de test komt...

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    55
    Ik had eerst de 8 Plus gekocht (ter vervanging van mijn 6S) maar deze viel me wat groot uit. Zeker als je de iPhone gans de dag moet meenemen.

Na 3 weken was ik de 8 Plus wat beu en heb ik deze terug verkocht en een iPhone X aangekocht. Best wel tevreden over mijn wissel. De X is wat 'normaler' van formaat .. de gezichtsherkenning is niet echt een meerwaarde tegenover de vingerafdruk. (werk wel heel goed moet ik zeggen)

Wil je groot (en onhandig) dan de Plus
    Wil je 'normaal' zakformaat .. ga voor de X

De X is nog steeds het neusje van de zalm .. wel jammer om hem in een hoesje te steken.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    42
    Ik ben het formaat van de Plus al gewoon. Heb eerst een 6 Plus en daarna de 6s Plus gehad.
    Daartussen even een gewone 6s, maar die viel me tegen door het kleine scherm (ik kijk regelmatig TV en Netflix op m'n iPhone).

De schermgrootte van de X en de 8Plus is ongeveer even groot, maar door de rand scheelt het in toestel-formaat wel inderdaad.

Ik weet nog niet of ik 300 euro meer wil uitgeven voor het neusje van de zalm.
    Er zijn geen extra functies (behalve dan natuurlijk het werken zonder homeknop).
    Bovendien ben ik bang de vingerafdruk te gaan missen om snel te ontgrendelen.
    Ik neem aan dat je voor gezichtsherkenning echt naar het toestel moet kijken? Dus lui vanuit bed even checken of het juiste alarm aanstaat terwijl de iPhone op het nachtkastje ligt is niet meer mogelijk?
    Ook jammer dat er maar 1 gezicht kan ingesteld worden.

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    55
    Blijkbaar had je eigenlijk al beslist ...

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    42
    Hmmm... nu je 't zegt. Dat kan wel kloppen.

Hoewel dat ik open sta voor argumenten waarom ik toch beter voor de X zou gaan.
    De grootte spreekt me wel aan. Het scherm is net iets groter maar het formaat van toestel is kleiner.
    Ik vraag me wel af hoe het met bv Netflix zit. Is dat schermvullend, of zijn er zwarte balken links en rechts?

Hoe tevreden ben je van de gezichtsherkenning? Is het snel genoeg, of moet je echt even naar de telefoon staren? Werkt het ook vanop een bepaalde afstand (zoals m'n voorbeeld van bed -> nachtkastje)?

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    55
    Waarom ga je niet eens gaan kijken bij een Apple dealer? Dan kan je het toestel eens uittesten (ook de gezichtsherkenning) en voel je ook onmiddellijk aan als het toestel je 'ligt' of niet .. kan je de twee ook naast elkaar vergelijken.

(bv. Fnac, Switch, Mediamarkt ..)

Niets beter dan zelf wat ervaring opdoen want er zijn altijd voor / tegenstanders.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    42
    Zijn ze bij Switch dan ook werkend?
    Ik ben net bij de lokale Orange-winkel geweest, maar daar hebben ze enkel de dummy's in de showroom.

Op dit moment denk ik toch voor de X te gaan.

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    55
    Bij Switch liggen / staan werkende exemplaren (toch hier in Oostende)

PS: de X heeft mijn voorkeur .. heb er zelf één en heb er een HEEL duur hoesje voor gekocht (Montblanc) .. is mijn hebbedingetje

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    42
    Heb je er ook een tempered glass op?
    Ik lees hier en daar van mensen die dat heel storend vinden.

Kan je draadloos opladen als het hoesje er rond zit?
    M'n vrouw haar iPhone 8 kan niet draadloos laden als ze 'm in haar lederen flipbook heeft zitten.

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    55
    Zit een flipcover op en geen glas ... draadloos laden is geen probleem....

Bladwijzers

Forum Rechten