Resultaten 1 tot 6 van de 6
    InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Leeftijd
    55

Mavericks --> High Sierra?

Hoi,
    Mavericks werkte altijd heel goed, maar ik moet verder naar de laatste versie van Photoshop en dat kan niet zonder High Sierra.

vraagje 1 : de directe upgrade volgen via de app-store? Is dat te vertrouwen?

vraagje 2 : ik maakte altijd mijn fotoalbums via iPhoto en dat leverde me altijd schitterende albums op. In High Sierra is dat programma er niet meer en wordt het Foto's. mogelijkheid om daar ook albums aan te maken zoals in iPhoto? Of kan ik nadien het programma iPhoto daar ook importeren?

Wie helpt me veder?

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    70
    Ik neem aan dat het geen probleem is om via de appstore vanaf mavericks te upgraden naar High Sierra. (Als je computer geschikt is natuurlijk).
    Wat iPhoto betreft , ik heb vanaf Mavericks via yosemity , el capitan en sierra alle updates gevolgd tot high sierra en mijn iPhoto staat er nog altijd op mijn mac in de staat zoals die er op stond in Tiger. Foto's wordt ook op de mac gezet bij de upgrades maar zolang je zelf niet de toestemming geeft om over te schakelen dan gebeurt dat ook niet.

Ik zou altijd wel aanraden om een opstartbare image te maken van je opstartschijf ( bv. Superduper of dergelijke ) zodat je later met een paar muisklikken terugkan. (+ ook best je timemachine in orde houden op je externe schijf.)

Ik probeer het altijd uit door op een externe HD mijn laatste systeem als opstartbare image te zetten en die image dan te upgraden. Daar test ik dan enige tijd mee en als alles perfect draait dan pas upgrade ik mijn werksysteem ,en ook dan nog met behoud van een image van het vorige systeem.

Wacht ook nog even af tot er enkele forumleden hun ervaringen gedeeld hebben.
    succes
    iMac 27"(10.13+10.12.6+10.11.6)+iMac 20"(10.4.11+10.6.8v)+iMac 24"(10.6.8v+10.8.5+10.10.5+10.11.6)+extern(10.7.5+ 10.9.5) +MBZwart(10.6.8v+10.7.5)+Laptop Windows XP+ Knoppix-Slax-Ubuntu+Commodore 64 + iPad mini 4 met iOS 10.3.1 en Logit. Focus keyboard

InterMactivist
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Leeftijd
    20
    of OS X El Capitan installeren https://support.apple.com/nl-nl/HT206886 of Sierra
    2x ibook g4 1x ipod

Mac gebruiker vanaf 2014 mvg os x
    http://www.getmacapps.com/

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    1. Ja, ik doe al jaren niets anders. (Zorg wel regelmatig voor een goede backup.)

2. Zie https://discussions.apple.com/thread/8109115
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Leeftijd
    55
    Hoi heren,
    't was eigenlijk simpeler dan ik dacht. Gewoon upgraden naar High Sierra en iPhoto werd automatisch en volledig overgezet naar Foto's!!!!!! Alles zit erin, foto's, albums enz.... Eigenlijk ongelooflijk knap!
    Moet zeggen dat alles ook weer veel vlotter werkt, dus een puike update.
    En dank voor de support! Was simpeler dan ik dacht maar support was meer dan welkom!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Graag gedaan. Een naamgenoot helpen we natuurlijk extra graag hier.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Bladwijzers

Forum Rechten