Resultaten 1 tot 5 van de 5

Mac Pro 2018 (of later)

Ik vroeg me iets af:
    Apple zei ergens in april 2017i dat ze met een nieuwe Mac Pro zullen komen ten vroegste in 2018. Deze zou modulair worden.
    Als ik het goed begrijp wil dit zeggen dat de gebruiker deze kan uitbreiden, juist?
    Nu moet een computerfabrikant zich wel aan een aantal normen houden. Zelfs Apple.
    Pci express, usb, de voetjes van de processor, dat zijn allemaal normen en vaste maten, enz…

Een modulair systeem dat praktisch is en aan deze normen voldoet zal dan ook heel waarschijnlijk rechthoekig of vierkant zijn. Bij Apple blinkt het allemaal wat mooier, denk maar aan de G4, G5,… maar uiteindelijk is het een rechthoekige kast.
    Waarom duurt het dan zo lang om zoiets te maken? Of is dit meer een kwestie van timing? Maar dat is dan ook weer raar omdat er al zo lang gewacht wordt met de Mac Pro.
    Wanneer een handige harry alle onderdelen heeft om een pc te bouwen kan die in een uurtje een prachtige pc in elkaar steken. Hoe komt het dan dat Apple er zo lang over doet met de Mac Pro?
    Hebben jullie een idee?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Een nieuwe Mac Pro op de markt brengen heeft gewoon heel weinig prioriteit voor Apple. Ook niet zo vreemd, want ze verdienen er waarschijnlijk nauwelijks iets aan. (Ontwikkelkosten terugverdienen etc.) De iPhone is hun geldmachine.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Dat is juist, maar vroeg of laat zullen ze er wel een uitbrengen, maar ze kiezen wel voor enorm laat. 5 jaar wachten voor een nieuw model is een eeuwigheid in computerland. Op deze manier vluchten al hun serieuze (en trouwe) desktopgebruikers - zoals ik - weg.
    Professionals willen trouwens niet alleen een krachtige computer, maar ook zekerheid. Hebben ze ondersteuning? Kunnen ze rond dat nieuwe systeem hun workflow bouwen? Enz...
    De enige reden die ik kan bedenken voor deze vertraging is dat Apple er alles aan zal doen om het systeem beperkt uitbreidbaar te maken of op zo'n manier dat je toch verplicht wordt om hun componenten te kiezen.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    iMac Pro bakbeest is pas uit. Die zal allicht een flink deel van de pro-markt kannibaliseren. Ik zou mijn boontjes niet in Apple's bakje te weken leggen. Publiek voor een configureerbare bak is helemaal geen doelgroep meer.

Om niet in het vaarwater van de iMac te komen. Ja dat kan ook een reden zijn.
    De iMac pro vind ik trouwens een beetje een raar product. Super-geavanceerde onderdelen in een consumenten behuizing terwijl de iMac oorspronkelijk bedoeld was voor de amateur/gewone computergebruiker.
    Maar michelvdb heeft gelijk. Configureerbaar is geen optie meer en ik denk wanneer Apple ooit nog met een Macpro komt dat het slechts beperkt aan te passen zal zijn.
    Ik ben zelf al half overgeschakeld naar Windows.

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten