Resultaten 1 tot 9 van de 9

Bestaat er geen kabel van Thunderbolt 2 naar USB 2.0/3.0?

Mijn Macbook Pro retina (2012) heeft maar 2 usb poorten, die standaard bezet zijn door 2 usb-duimpjes van 128 gb, omdat de interne HD van 250 GB te krap geworden is (en een upgrade zeer kostbaar is bij dit type SSD).
    Op de machine zitten nog wel 2 thunderbolt 2 poorten.
    Ik ben nu op zoek naar een kabel van thunderbolt 2 naar USB 2.0/3.0. Alleen lijkt zo'n kabel nergens te vinden.
    Heeft iemand weet van het bestaan van zo'n kabel?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Als je even googelt naar 'Thunderbolt to USB' vind ik wel adapters. Die blijken wel te bestaan dus.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    ook in de apple store

Ik zie ze alleen naar usb-C

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Misschien ben je trouwens beter af met een TB2>TB2 kabel en een Thunderbolt dock.

Zo krijg je allerhande extra aansluitingen, al naargelang het model.

Ikzelf heb dit najaar een MacBook Air tweedehands op de kop getikt voor een prijsje, en die uitgebreid met een occasie Belkin Thunderbolt Express Dock.

https://www.cnet.com/products/belkin...station/specs/
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

@Hexdiy,
    Is inderdaad een mooie oplossing, alleen wordt het dan weer een apparaatje erbij om mee te nemen.
    Een kabeltje kan je wat makkelijker meenemen.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Dat klopt. Maar voor mezelf, die gewend ben aan de enorme connectiviteit van een Powerbook G4 1,67GHz, en daarna de MBP Core 2 Duo 2,2 GHz waar ik nu op tik, is de connectiviteit van een MBA toch wel érg mager.

De éne Thunderbolt connectie op dat ding gaf voor mij echter de doorslag om de occasie MBA toch te kopen, maar dan wel in samenwerking met een TB dock. Beetje meer gezeul, maar een wereld aan mogelijkheden...
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

En zo'n dock met extern scherm eraan, en een TM-HDD, en externe speakers, en een printer/scanner,... dan wordt die MBA toch een echte workstation. Ben er zelf heel blij mee!

Bladwijzers

Forum Rechten