Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010

Angry OPGELOST ! aangekochte DVD op iTunes kan je niet opslaan ?

Hallo allemaal,

Ik heb reeds enkele films aangekocht via de iTunes store. Gezien mijn "euro" slechts traag valt, realiseer ik me nu pas dat ik om deze aangekochte films te kunnen bekijken, deze steeds OPNIEUW moet downloaden (tenzij ik ze allemaal op de HDD van mijn MBP zou laten staan (wat onmogelijk is), m.a.w. :
    1. moet ik dan over een internet verbinding beschikken
    2. moet ik de nodige tijd wachten tegen de film is gedownloaded

Handig is toch anders, of zie ik iets over het hoofd ?

Ik dacht dat eens die film aangekocht, ik deze 1x kon downloaden en op mijn NAS zetten... maar dat lukt dus niet !

Je "koopt" dus een film, maar moet dus blijvend over een 'snelle' internet verbinding beschikken en tijd nemen om die opnieuw te downloaden om hem te kunnen bekijken... Wel, wel, handig is anders zou ik zeggen ! Wanneer je dus een panne hebt met je internet kun je zelfs niet eens je aangekochte films bekijken... Wel, wel... wat een vooruitgang hé
    Laatst gewijzigd door applecool; 04-12-17 om 06:50.
    MBP unibody 17" / MBAir 11" / iPhone 7Plus / iPad Air Wifi+Cellular / AppleTV 64gb

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    gebruiksvoorwaarden itunes = enkel op itunes te bekijken...

kijk anders even hier :
    https://9to5mac.com/community/how-to...videos-to-dvd/

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Tja, maar legaal lijkt me deze oplossing niet... Ik wil gewoon op legale manier naar de films kunnen kijken die ik AANKOCHT, ook zonder daarvoor een internet verbinding te moeten hebben .
    MBP unibody 17" / MBAir 11" / iPhone 7Plus / iPad Air Wifi+Cellular / AppleTV 64gb

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    legaal zal dus niet gaan gezien de gebruiksvoorwaarden hé

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Dus, zoals ik zei... Wel, wel,... wat een vooruitgang: je aangekochte film slechts kunnen bekijken wanneer je beschikt over internettoegang !!!
    Bravo ! Moderne tijden ? en ze kunnen er zelfs niet voor zorgen dat je ze thuis kunt opslaan, dat kan toch niet ?
    Moeten ze niet meer op mij rekenen om nog één film "te kopen".

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Heb een test gedaan, en het gaat wel om je aangekochte film op een legale manier op te slaan ! Waar je die opslaat heeft duidelijk geen belang, wel van belang is WELK gemachtigd toestel je aangekochte film mag afspelen !

Dus mijn aangekochte film:

1. opgezocht waar die staat in iTunes en
    2. op mijn Synology NAS gezet, in nieuwe aangemaakte map (buiten de automatisch aangemaakte "video"map)
    3. op mijn gemachtigde MBP naar mijn NAS, film gevonden
    4. film geopend met QuickTimePlayer

and done !

Kan mijn film dus bekijken op elk gemachtigd OSX toestel hier in huis, en dat wanneer ik dat wil, ook zonder internetverbinding ! Maar dus spijtig genoeg (nog) niet op een iOS toestel !
    Laatst gewijzigd door applecool; 04-12-17 om 07:36.

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    54
    Als je eventjes Infuse 5 zou installeren dan kan je je films op je Synology NAS benaderen en afspelen (https://firecore.com/infuse)

Ik heb deze op mijn iOS apparaten staan en ook op de Apple TV4 .. werkt perfect!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Ik gebruik de originele app van Synology zijnde DS voor alles. Spijtig maar FUSE5 doet niet wat ik zoek... Het speelt enkel de zaken af die ik reeds kan afspelen via de originele apps van Synologie die perfect hun werk doen. Wat ik zoek echter zoals hoger uitgelegd, is:

1. de legaal AANGEKOCHTE films (aangekocht via iTunes store) op NAS zetten
    2. die kunnen bekijken op iOS apparaten zonder dat je iedere keer over internet moet kunnen beschikken (wifi moet je uiteraard hebben aanstaan)

En FUSE doet dit dus ook niet ! Heb de app uitgeprobeerd zonder succes...

Bedankt toch voor de tip !

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Tikfout of taalverwarring? WVY heeft het hier niet over Fuse, dan wel Infuse!
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Tja, nu wordt het écht om te lachen hé... Er blijkt inderdaad een FUSE5 en een INFUSE5 te bestaan op de App store, zelfde app, van zelfde makers ... dit ter info !

Toch origineel hé ! Ongelooflijk waar men zich mee bezighoudt...

Bladwijzers

Forum Rechten