Resultaten 1 tot 6 van de 6

Huurfilm op iTunes kan niet gedownload worden - Apple doet niets

Hallo allemaal,
    Na problemen met het aankopen van films op iTunes heb ik besloten om enkel nog te huren.
    Na het huren van een film kreeg ik geen tab met ‘gehuurde films’. Blijkbaar is dit veranderd.
    Bij de film in iTunes store staat een download knop. Probleem is nu dat deze niet werkt. Ik kan er op klikken zo veel ik wil, het doet niets.
    Wanneer ik bij beschikbare downloads kijk zegt iTunes doodleuk dat er geen downloads zijn.
    Nochtans heb ik de film wel degelijk gehuurd. Hij staat in mijn aankoophistorie als huurfilm.

Het enige wat veranderd is ‘verloopt binnen X dagen’. Dat wordt elke dag ééntje minder.

Ik heb Apple gecontacteerd, zij hebben me alles verteld wat ik al wist, maar niets wat het probleem oplost.
    Is er iets wat ik over het hoofd zie? Is het meer dan enkel op de download knop klikken?

Na één antwoord krijg ik geen reactie meer van Apple. Ik voel me een beetje in de kou gezet.
    Wat moet ik nu doen? Naar de consumentenbond?

Ik heb dan toch - met enige vertraging - een reactie gehad. Er is nog hoop.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Maar is je probleem inmiddels ook opgelost? En zo ja, hoe?
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Neen, het is niet opgelost. De teleurstelling was niet dat ik nu geen oplossing heb voor het technische probleem, maar wel dat ze niet eens moeite deden om dit verder te onderzoeken. Wat ik dan weer wel goed vind is dat ze beloven om het bedrag terug te geven. Ik hoop dat ze zich aan deze belofte houden.

Ik ben met deze huur-ervaring erbij op zowat alle vlakken teleurgesteld in Apple. Ik werk nu zo'n 20 jaar met hun producten en diensten. In het begin was het steeds WAAUW en fantastisch. Maar later steeds meer problemen. Software, hardware, films die je niet op hun eigen hardware kan afspelen en nu wel kunnen betalen, maar niet huren.

Apple is veranderd. Al de iDevices kunnen best goed zijn, maar spreken me niet aan en desktops zijn niet meer de focus van het bedrijf. Ik vind dat jammer,

Is ook mijn ervaring over de jaren heen: in den beginne waren er geen iWhatevers en waren de desktop- en laptopgebruikers hun trouwste (en beste) klanten. Ook al maken ze nog steeds mooie en vrij degelijke dingen, het is niet meer wat het geweest is qua kwaliteit (soft- + hardware). Terwijl de winstmarges blijkbaar wel nog steeds (kunnen) stijgen... Ach, we worden oud, zeker ... ?
    Resistance is futile

Ik ben al gedeeltelijk overgestapt naar Windows met zeer positieve ervaringen. We zullen zien wat Apple brengt in de toekomst. Laten we hopen dat mijn MBA 2013 nog een tijdje mee kan.

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten