Resultaten 1 tot 7 van de 7

Vreemd gedrag van SSD beschikbare ruimte in high sierra

Hallo,

Ik word er tureluut van en sta op punt om terug te gaan naar sierra maar wil het hier toch nog eens proberen.

Het eerste probleem:
    Na de installatie van high sierra heb ik 70gb aan filmpjes overgezet naar de cloud (Stack). Na voltooiing hiervan zijn de bestanden van mijn macbook pro verdwenen en zichtbaar in de cloud. Hoera?! Nope. Ik had eerst 131gb vrij en na het verslepen van de map is er nog altijd maar 131gb op de mac vrij.Normaal zou ik toch 200gb moeten te zien krijgen?

Volgend probleem:
    Nu ik het aan het uitzoeken ben en vaker 'Over deze mac' bekijk merk ik dat de vrije ruimte constant wisselt tussen 106gb en 131gb. Wat heeft dit te betekenen? Iemand hier een verklaring voor? Moet ik er rekening mee houden dat mijn ssd naar de knoppen aan het gaan is, of komt dit door high sierra?
    Alvast bedankt voor ieders input zodat ik een goeie beslissing kan nemen.
    Groeten,
    Steven
    Schermafbeelding 2017-11-07 om 16.15.46.jpgSchermafbeelding 2017-11-07 om 16.34.16.jpg
    ----------------------------------------------------------------
    Macbook Pro 15" Late 2013 2,3Ghz intel core i7

Oh ja, schijf ehbo levert niks op.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Ik krijg hier de indruk dat je MBP over en weer blijft syncen met Stack.

Nog geen ervaring met Stack hier ( mijn aanvraag loopt nog), ik ben ook nog aan het bijlezen daarover.
    Maar zit de kans erin dat je een optie verkeerd hebt ingesteld?

Probeer eens opnieuw te syncen, en zet de sync af op het moment dat je weer meer vrije ruimte op je SSD hebt.
    Persisteert je probleem dan nog?

Of nog: duid je Stack eens als netwerkschijf aan op je MBP. Dan kun je die wellicht gebruiken als ware het een "gewone" externe (netwerk)schijf,
    en dus je films daarheen slepen zonder behoud van origineel met de gebruikelijke drag-n-drop.

https://www.transip.nl/knowledgebase...toevoegen-aan/

Tenslotte: ik heb ook pas zeer recent een SSD in gebruik. Bij vroegere OSX versies en vroege SSD modellen was het vaak aangewezen om "Garbage Collection" aan te zetten, wat nu verouderd is.
    Daarna is dat overgegaan naar "TRIM", en vanaf 10.10.4 naar "trimforce".
    Mogelijk kan dat je SSD helpen om onmiddellijk je "bevrijde" diskruimte weer effectief vrij te geven.

https://www.onemorething.nl/2015/07/...-os-x-10-10-4/

Allemaal maar ideetjes, hoor, ik probeer gewoon luidop even mee te denken...
    Ik denk namelijk dat er met je SSD helemaal niks mis is. Maar zodra je met cloud services en netwerkdrives begint te spelen, dien je heel wat te studeren, dunkt me...
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk Berichten
    Ik krijg hier de indruk dat je MBP over en weer blijft syncen met Stack.

Nog geen ervaring met Stack hier ( mijn aanvraag loopt nog), ik ben ook nog aan het bijlezen daarover.
    Maar zit de kans erin dat je een optie verkeerd hebt ingesteld?

Probeer eens opnieuw te syncen, en zet de sync af op het moment dat je weer meer vrije ruimte op je SSD hebt.
    Persisteert je probleem dan nog?

Of nog: duid je Stack eens als netwerkschijf aan op je MBP. Dan kun je die wellicht gebruiken als ware het een "gewone" externe (netwerk)schijf,
    en dus je films daarheen slepen zonder behoud van origineel met de gebruikelijke drag-n-drop.

https://www.transip.nl/knowledgebase...toevoegen-aan/

Tenslotte: ik heb ook pas zeer recent een SSD in gebruik. Bij vroegere OSX versies en vroege SSD modellen was het vaak aangewezen om "Garbage Collection" aan te zetten, wat nu verouderd is.
    Daarna is dat overgegaan naar "TRIM", en vanaf 10.10.4 naar "trimforce".
    Mogelijk kan dat je SSD helpen om onmiddellijk je "bevrijde" diskruimte weer effectief vrij te geven.

https://www.onemorething.nl/2015/07/...-os-x-10-10-4/

Allemaal maar ideetjes, hoor, ik probeer gewoon luidop even mee te denken...
    Ik denk namelijk dat er met je SSD helemaal niks mis is. Maar zodra je met cloud services en netwerkdrives begint te spelen, dien je heel wat te studeren, dunkt me...
    Bedankt hexdiy om mee te denken, ik heb je tips geprobeerd maar merk geen verandering, ook via webdav is er geen verschil merkbaar. Het verhaal trimforce durf ik niet aan te pakken omdat het blijkbaar niet zonder gevaar is. In mijn systeemoverzicht staat TRIM: ja , dus daar zal denk ik geen oplossing van moeten verwachten. Hoe dan ook, mijn MBP werk goed, start snel op etc... ik zal het wel zien als de interne ssd écht vol komt te staan. Voor nu laat ik het hierbij, heb nog veel ander werk te doen. Mocht het als bij toeval toch nog in orde komen laat ik dat hier weten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leuvenaar230 Bekijk Berichten
    Bedankt hexdiy om mee te denken, ik heb je tips geprobeerd maar merk geen verandering, ook via webdav is er geen verschil merkbaar. Het verhaal trimforce durf ik niet aan te pakken omdat het blijkbaar niet zonder gevaar is. In mijn systeemoverzicht staat TRIM: ja , dus daar zal denk ik geen oplossing van moeten verwachten. Hoe dan ook, mijn MBP werk goed, start snel op etc... ik zal het wel zien als de interne ssd écht vol komt te staan. Voor nu laat ik het hierbij, heb nog veel ander werk te doen. Mocht het als bij toeval toch nog in orde komen laat ik dat hier weten.
    Hallo, voor wie het zou interesseren, bovenstaande heb ik opgelost door een time machine back up terug te plaatsen van de hele schijf, terug te gaan naar sierra, waardoor ik dan de filmpjes op interne schijf heb gewist en zo toch m'n 200 gb vrije ruimte heb bekomen.
    Ik moet toegeven dat ik niet doorhad dat Stack synchroniseert, ik dacht dat het een soort dropbox was met beschikbare cloud ruimte. Nu plaats ik bestanden via het web en dat gaat heel vlot. Voor mij is alles opgelost

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Mooi zo! En bedankt voor je feedback.

Ik heb nu ook Stack, en zal op mijn hoede zijn om niet te synchroniseren.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    28
    Nu als je toch via Finder wil werken kan je eenvoudig via je stack account naar de WebDAV link vragen. Deze kan je ingeven in het Finder menu Ga, vervolgens verbind met server. Of sneltoets cmd+K. Dan gewoon je stack inloggegevens en vervolgens mount je stackstorage alsof het een netwerkschijf is. Dan werkt het echt heel fijn!
    MacBook Black Late 2006 3 GB RAM 256 GB SSD, iMac G4 Flat Panel 512 MB RAM 160 GB, Black iPod Video 30 GB, iPod Touch (2nd gen) 32 GB, iPod Touch (4th gen) 64 GB, iPhone 6 64 GB, iPad mini Wifi 32 GB, MacBook Pro Retina Late 2013 16 GB RAM 512 GB

Bladwijzers

Forum Rechten