Resultaten 1 tot 7 van de 7

IOS11 batterij probleem , mail probleem?

Zonder dat ik wist dat er eventueel problemen zouden kunnen zijn met de batterij duur, heb ik een aantal dagen geleden de update gedaan naar IOS11 voor mijn iPhone 7.
    Plots merkte ik dat de batter sneller leeg ging dan gewoonlijk, vooral omdat hij veel in stand-by stond.
    Als ik bij ‘Batterij’ kijk, zie ik bij ‘Mail’ 30% staan, en daaronder in kleine letters ‘achtergrond activiteit’. Voor de rest ‘Runkeeper’ 10% (dat klopt), en veel andere apps met heel kleine percentages.
    Zou het kunnen dat ‘Mail’ zich anders gedraagt sinds IOS11, want dit is me nooit opgevallen? Wat doet mail opeens zoveel in de achtergrond?

Als ik bij ‘Instellingen’ naar ‘Accounts en wachtwoorden’ ga, zie ik volgende instellingen staan :
    Push : aan
    8 mail accounts en agenda’s : Ophalen
    1 mail account : Push
    (deze stond voordien al zo)

Verder naar onder staat de instelling van ‘Ophalen’.
    Deze staat op ‘Automatisch’
    Dat is alles.

Ik weet niet goed wat dat doet als 'ophalen' op automatisch staat. Is dit de oorzaak? Moet hij op een tijd staan?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    Automatisch ophalen gebeurt volgens Apple enkel wanneer er nieuwe berichten op de server staan én wanneer de iPhone/iPad een wifi verbinding heeft. Ik heb mijn iPad vorige week geüpdated naar iOS 11 nieuwste versie en vind geen verschillen wat Mail betreft. Voorbije 24 uur is de batterij activiteit 1% en de voorbije 7 dagen 4%. De Instellingen voor Account en wachtwoorden zijn identiek als deze die je hierboven beschrijft.

Steunend lid
    Ingeschreven
    Feb 2001
    Leeftijd
    56
    Een fenomeen dat mij opgevallen is bij iOS 11: bij het inschakelen van de wifi wordt bluetooth ook actief. Dit kan wel je batterij sneller laten leeglopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maestro Bekijk Berichten
    Een fenomeen dat mij opgevallen is bij iOS 11: bij het inschakelen van de wifi wordt bluetooth ook actief. Dit kan wel je batterij sneller laten leeglopen.
    Hier is dit zo niet. iPhone 7 iOS 11.0.3

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    Niet bij het inschakelen van Wifi gaat Blauwtand aan maar na Uit en weer Aan zetten van iOS 11.

Neen, ook niet hier.

Ondertussen zijn we wat verder. Ik heb nu de ‘indruk’ dat het euvel vanzelf verdwenen is. Mail toont nog altijd 20% en meer, maar ik zie geen accu problemen meer. Ik heb het ophalen van mail wel handmatig gezet ipv automatisch. Maar ik zie eigenlijk geen verschil met vroeger. Van het moment dat ik mijn scherm ontgrendel haalt hij mail op.

Bladwijzers

Forum Rechten