Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006

iTunes via bleutooth versterker

Meer en meer hifi-versterkers worden tegenwoordig uitgerust met een bluetooth functie. iTunes lijsten dus afspelen via mijn computer met bluetooth is dus mogelijk. Wat ik wel nog heb is dat ander brongeluid (van games, binnenkomende mail e.d., ik zeg maar wat) eveneens doorgestuurd wordt, wat uiteraard storend is. Is dit te vermijden of heeft iTunes die mogelijkheid (nog) niet? Ik weet dat er muziekapp's zijn die die mogelijkheid wel ingebouwd hebben, maar het is bedoeld voor de computer van mijn vrouw, die niet zo computerminded is en niet veel zin heeft om iets anders te gaan gebruiken.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Als je de versterker nog moet kopen, neem er dan een met AirPlay support (dwz via Wifi of ethernet).
    Je kunt dan vanuit iTunes de muziek direct naar je versterker sturen, zonder andere systeemgeluiden.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    En als je al een versterker hebt; je kunt AirPlay toevoegen via een AirPlay receiver, zoals bv de Dlink M225. (circa €50)

https://tweakers.net/pricewatch/4426...-dch-m225.html

http://www.dlink.com/be/nl/products/...sic-everywhere
    Laatst gewijzigd door PieterrNL; 12-10-17 om 18:00.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    De versterker heb ik al, maar die Bluetooth was niet de eerste functie waarvoor ik die kocht. Dus een ramp vind ik dit niet hoor, maar ik constateerde het bij het uitproberen en instellen. Ik dacht en hoopte gewoon dat er in iTunes ergens iets verscholen zat waar ik geen weet van had. Maar blijkbaar dus niet voorlopig. Ik hoor even bij mijn vrouw of ze er zo'n Dlink voor over heeft, tenslotte is het vooral voor haar. Hopen dat die 'Hog Mode' (zo noemt die functie in bv. Vox-player) ooit in iTunes geïmplementeerd wordt, of toch maar haar die VOX-player proberen aan te praten (en een cursus geven van een weekje)

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Kijk eens naar Sound Syphon. Die kan elkeap een eigen volume toemeten.
    Zit nog wel in de beta fase dacht ik.

Bovendien kon je reeds in Mavericks dacht ik het volume van de systeemgeluiden onafhankelijk afzetten.
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 12-10-17 om 19:02.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    En audio via bluetooth is toch maar pover. Airplay doet het beter.

Greetz
    Live your life wireless......and realize how fast everything becomes a memory

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Je kunt ook nog wel goedkopere AirPlay oplossingen vinden (€35).

https://www.bol.com/nl/p/sitecom-wma...0000013820642/

EDIT: de reviews bij bol.com over dit kastje zijn niet al te best. Misschien beter toch de Dlink.
    Laatst gewijzigd door PieterrNL; 12-10-17 om 22:22.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk Berichten
    Bovendien kon je reeds in Mavericks dacht ik het volume van de systeemgeluiden onafhankelijk afzetten.
    Dat wel, maar dat zijn dan enkel de systeemgeluiden. Het geluid van een game komt wel gewoon door hoor.
    Over de kwaliteit van die bluetooth maak ik mij geen zorgen. Is enkel maar om in de huiskamer een beetje muziek te hebben. Als ik kwaliteit wil horen, dan heb ik mijn muziekkamer boven met alles er op en eraan.
    Maar ik kijk even de komende dagen wat de beste oplossing is, vooral het eenvoudigste voor mijn vrouw dan. Eerst even zien zonder extra kosten, maar indien het niet anders kan, dan maar iets met Airplay neem ik aan.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Misschien kan dit je wel helpen: Sound Control 2 ( in mijn vorig bericht had ik me vergist, Sound Siphon is het broertje van dev StaticZ):

https://staticz.com/soundcontrol/

Volgens mij kan je met die app precies wat je wil bereiken: volume controle app per app en nog wat meer (audio per app routen naar een gewenst toestel). 14 dagen gratis trial, bekijk het even.
    Hier een vb. van control panel:

Om eerlijk te zijn ben ik betatester voor Sound Control.
    Er waren danig wat nukkigheden/bugs.

Nu heb ik, na ettelijke installaties/ desinstallaties wat me lijkt een volwassen versie voor me:
    versie 2.0.4, draaiend onder Mavericks 10.9.5 (sic).

Om er wat mee te beulen:
    - Spotify aan het streamen; volume en EQ onafhankelijk per app.
    - Chrome open, Bandcamp aan het streamen; idem dito.
    - Safari open, SoundCloud aan het streamen; idem dito.

3 streams open, volume per app ( niet per stream/ stream elk over een andere app/ browser ) en EQ per app onafhankelijk, geeft geen krimp!

Volgende test met
    - 1 externe audiokaart.
    - meerdere kaarten ( "aggregate devices").

Systeemgeluiden uitgeschakeld in Systeemvoorkeuren.

Danke, Dominic von StaticZ! Ausgezeichnet!

Proberen, toch?
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 13-10-17 om 03:01. Reden: meer
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Ik denk wel dat dit een oplossing in petto heeft. Heb even de app demo geïnstalleerd en snel doorgenomen. Lijkt goed te werken en te kunnen waar ik naar toe wil. Ik laat de demo 14 dagen staan. Indien OK, dan is de aankoopprijs ook nog best te pruimen. Bedankt.

Bladwijzers

Forum Rechten