Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    En kopieer je gegevens eens via Schijfhulp > Herstel naar een externe HDD/SSD die HFS+ is geformatteerd,en genoeg capaciteit heeft.

Doelschijf: externe,HFS+ geformatteerde schijf. GUID/GPT partitie.
    Bronschijf: interne, APFS geformatteerde schijf. GUID/GPT partitie ( kan ik niet testen).

Altstart daarvan. Kan je niks mee misdoen, je draait dan op eigenlijk een cloon van je systeem & data.
    Vergeten functie in Schijfhulp.

Draait het boeltje dan wel goed?

Of is Schijfhulp ondertussen weerom zo verkleuterd dat dit niet meer kan?

Kan het nog wél, heb je lekker een bootable cloon gemaakt van je systeem & data
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corrado Bekijk Berichten
    Ik heb mijn iMac Mid 2011 middels een volledige clean install (oude gewoonte sinds System 7) voorzien van macOS High Sierra.

In de meeste gevallen start de iMac vrij vlot op (het duurt wel even gezien de leeftijd) maar af en toe valt het voor dat het grijze opstartscherm erg lang blijft staan en de progress bar zich erg traag vult. Zelfs wanneer de progress bar volledig gevuld is gebeurd er niets. Ik hoor zelf de harde schijf geen geluid maken. Zelfs meer dan een uur wachten geeft geen enkel resultaat!

Ik kan dan enkel maar de aan/uit-knop enkele seconden indrukken om de iMac te dwingen tot een harde restart. Daarna boot de iMac wel volledig op.

Aangezien het probleem zich niet altijd voor doet heb ik er geen enkel idee van wat de oorzaak kan zijn.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit vervelend probleem kan oplossen [niet herstarten is geen optie ]?
    Hot damn, welke mid 2011 iMac heb je? Wellicht ondersteunt die niet alle "features" van High sierra, en ligt daar het probleem.
    Een serienummer volstaat.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jul 1999
    Leeftijd
    40
    Op het eerste zicht denk ik dat de verkleutering in Disk Utility heeft toegeslagen want ik heb die mogelijkheid nog niet gevonden.

Het vreemde is dat ik ondanks enkele herstarts het probleem nog niet opnieuw ben tegengekomen, maar we blijven proberen

Ik ga sowieso begin november de iMac opnieuw volledig wissen naar HFS+ en dus nog eens een clean install van High Sierra - voor zover ik nog geen sluitend bewijs gevonden heb van mechanische schijfproblemen.

Ik hou jullie sowieso op de hoogte.

Hierbij het serienummer DGKFQ05TDHJW.

Beestje heeft een nieuwe GPU gekregen onder garantie na wat duw- en trekwerk met Apple (er staat hierover een lange draad op IM om andere mensen te helpen want het vervangingsprogramma was volgens Apple "afgelopen").

Bladwijzers

Forum Rechten