Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2004

iTunes library op NAS

Ik heb het overgrote deel van mijn muziek op mijn Synology NAS staan en slechts een klein deel op mijn MBP. Beiden plaatsen zijn in iTunes als library te selecteren.
    Als ik nu muziek van de NAS naar de iPhone/iPod wil brengen lukt me dat niet rechtstreeks. Blijkbaar moet dat eerst op de MBP staan.
    Ik kan fout zijn maar ik dacht dat ik dat vroeger gewoon (in iTunes) van NAS naar iPhone kon slepen. Is er ergens een instelling verkeerd of maak ik een denkfout ?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Is je iTunes library op NAS je main library?

Kan je eens proberen een speellijst aan te maken van de songs die je op je iDevice wil hebben?
    Misschien kan je die speellijst wél gewoon verslepen.

In elk geval vind ik iTues een draak van een programma, hoe nieuwer de versie, hoe erger!
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Wat dat laatste betreft geef ik je 100% gelijk. iTunes was vroeger een verademing : software die je intuïtief kon gebruiken. Het is doorheen de versies flink slechter geworden, zodanig dat ik het nog amper gebruik. Enkel nog om wat muziek te verzetten op de iDevices. En dan is het telkens weer zoeken : "hoe gaat dat nu weer?".
    Die main library, daar dacht ik ook al aan. Waar stel je dat in ? Want het is blijkbaar die op de MBP die werkt zoals ik het verwacht. Van die op de Nas kan ik gewoon afspelen maar blijkbaar niet overzetten.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Met een NAS weet ik het niet juist, want dat is een netwerkdevice met AFP of SMB netwerkshares, en daar heb ik geen ervaring mee ( je krijgt hiermee wél 2 zoektermen).

Met een gewone externe of interne schijf is het togglen tussen iTunes bibs echter voorzover ik weet good old standaard OS(X) protocol, net zoals bij het togglen tussen (i)Photo(s) bibs:

- sluit iTunes ( of (i)Photo(s)) af.
    - start het weer op met alt/option ingedrukt.
    - je krijgt dan de optie om van een bib naar keuze te starten, eigenlijk nét dezelfde procedure als het opstarten van je Macje van een bootable opslagmedium naar keuze, ons allen welbekend (mss. word ik oud, maar wat was Apple/ MacOS vroeger toch doorzichtig en consequent...).

Of deze shortcut ook werkt met een netwerkshare, weet ik echter niet.

Succes!

Edit: zoiets:

https://www.macworld.com/article/299...ed-server.html

En vergeet mijn truukje niet om te togglen naar de iTunes bib op je interne schijf.
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 08-09-17 om 20:22.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

ik heb hetzelfde voor, gebruiksvriendelijk kan je het moeilijk noemen...
    Vind de architectuur van iTunes op geen *** meer trekken, maar wat zijn de alternatieven?

InterMactivist
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Leeftijd
    20
    2x ibook g4 1x ipod

Mac gebruiker vanaf 2014 mvg os x
    http://www.getmacapps.com/

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wych Bekijk Berichten
    ...maar wat zijn de alternatieven?
    Wel dat zou ik ook graag eens vernemen. Zelf ben ik best tevreden over iTunes, maar ik gebruik dan ook maar de basis mogelijkheden om mijn muziek op orde te houden. Al die externe devices, streamen, syncen, enz. zijn niet aan mij besteed. Alleen gebruik ik een andere speler dan iTunes (VOX, omdat die een stukken betere audio engine heeft), maar verder...? Ik ben in mijn zoektocht naar een goede speler, verscheidene andere apps tegengekomen en die ook geprobeerd, maar qua management voldeden die helemaal niet. Dus ja, iTunes afbreken is best leuk, maar wat is dan wel allesomvattend?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    @ osx : mijn ervaring , blijf weg bij wondershare (zit meestal troep bij)

InterMactivist
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Leeftijd
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josephien Bekijk Berichten
    @ osx : mijn ervaring , blijf weg bij wondershare (zit meestal troep bij)
    oei merci voor de waarschuwing
    2x ibook g4 1x ipod

Mac gebruiker vanaf 2014 mvg os x
    http://www.getmacapps.com/

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2010
    @macleod: welke NAS ? Ik werk met Synology en heb het ZO opgelost... maar ik weet niet als dit je kan helpen...
    MBP unibody 17" / MBAir 11" / iPhone 7Plus / iPad Air Wifi+Cellular / AppleTV 64gb

Bladwijzers

Forum Rechten