Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Leeftijd
    64

sync geluid tussen macs en bose mini soundlink

Hallo ,

Kan iemand mij een verklaring geven voor volgend fenomeen :

Ik heb een Mac Pro(2013) en een Mac Mini.
    Op de Pro zit een Bose Mini Soundlink 2 en op de Mini een Bose Mini Soundlink.

Bij gelijktijdig afspelen streaming muziek via Bluetooth van Studio Brussel , lopen deze niet synchroon.
    Hetzelfde doet zich trouwens voor bij 2 TV's , allebei verbonden via Proximus kabel en geen bluetooth( gewoon via interne luidsprekers).

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2002
    Ik gebruik daar airfoil voor om stream sync te hebben met de ontvangers.
    als je kabel gaan
    mengen met fm en stream wordt t een soep want al die dingen zijn niet sync. Alles heeft (een andere)vertraging
    I'm Lazy and I Know it.

InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2006
    Leeftijd
    54
    Ik heb hier Bose Soundtouch 30 II samen met een Soundtouch 120 en de mini.
    Ze spelen ook niet synchroon met elkaar maar wanneer ik de 2 Soundtouch samen gebruik via de Bose app spelen ze mooi samen ... maar de mini werkt niet met de app denk ik.

Als beide Soundtouch het geluid (radio) samen spelen dan komt de één wat achter op de andere (allebei via ethernetkabel aangesloten) de app lost dit probleem op.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    2 verschillende bronnen laten synchroon laten lopen is zo goed als onmogelijk. Kan je de twee luidsprekersets niet op 1 bron (source) aansluiten?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Leeftijd
    64
    Nee , dat lukt niet.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2002
    Probeer dit eens, werkt 10 minuten gratis elke keer je 't start

https://rogueamoeba.com/airfoil/mac/
    I'm Lazy and I Know it.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    En de verklaring voor dit vreemde fenomeen is dat je nooit 2 verschillend gepairde Bluetooth toestellen in sync gaat krijgen.
    De hardware handshake nodig om te pairen via BT duurt nooit even lang op verschillende devices.
    Bovendien verloopt die ook op een ander moment.

Jij gaat bovendien mengen tussen:
    - én een MacPro als Bluetooth signaalbron via radio streaming
    - én een MacMini als Bluetooth signaalbron via radio streaming
    - 2 verschillende BT ontvangers ( Mini Soundlink en Soundlink 2)
    - én een Mac Mini als directe streaming bron
    - je TVs laat ik voorlopig zelfs nog even uit de equatie
    Heb ik zo je situatie correct?

Dit is hopeloos ingewikkeld, en gaat niet lukken om bovenvermelde ( BT handshake & latency) reden.

Ik heb dit enige jaren geleden dienen te proberen voor 3 mobiele BT ontvangers die in sync moesten lopen, en zouden worden meegedragen door dansers.
    Na wat correspondentie met de ontwikkelaar van Miccus, kwamen we tot de conclusie dat dit nooit zou lukken.

Je hebt het Bose BT Soundlinkprobleem blijkbaar al kunnen kenteren door software van Bose zelf.
    Prachtig is dat! En meen je dat werkelijk?

Het probleem met het direct geluid zou je ook kunnen oplossen met een (hard- of software) delay op de analoge uitgang van je Mac Mini. Wellicht gaat het hier slechts om milliseconden.

Het analoge geluid van je Mini loopt immers steeds voor op dat van je Boses. BT heeft altijd vertraging, 2 BT ontvangers een verschillende vertraging om boven uitgelegde redenen.

In de pro audio wordt het afstandsverschil tussen luidsprekers ook opgelost door een delay, gewoon om te compenseren voor de snelheid van het geluid...
    De luidspreker het dichtste bij het publiek krijgt de grootste vertraging toegekend.
    Tijdsalignatie in een complexe PA opstelling met monitors voor de muzikanten ( op verschillende afstanden), een Front-Of-House en een fill voor het publiek achteraan is daarom een kunst op zich...

Ik hoop dat deze uitleg dit complexe probleem wat kan toelichten...
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 11-08-17 om 00:44. Reden: kernel panic wegens teveel aan het experimenteren :-(
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djsteve Bekijk Berichten
    Probeer dit eens, werkt 10 minuten gratis elke keer je 't start

https://rogueamoeba.com/airfoil/mac/
    Goeie tip, djsteve! Blijkbaar kan de Bose software dat ook.

Dan zitten we nog wél met het probleem van het voorlopen van de "analoge" audio output van de Mac Mini.

Waarvoor ik dus een delay voorstel, manueel af te stellen. Beetje moeilijk voor iemand die geen outboard effect gear heeft,
    vrees ik.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Leeftijd
    64
    Bedankt voor alle informatie !

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2002
    Analoog kan ook, dan moet je airfoil instelling wijzigen dacht ik. Ik speel met de motu en dan alles stream en alles is sync. motu via USB, ik denk ook sync als ik de mac over zijn speakers laat spelen, weliswaar pas als ik de mac aanvink met alle andere toestellen in airfoil.
    I'm Lazy and I Know it.

Bladwijzers

Forum Rechten