Resultaten 1 tot 5 van de 5
    InterMactivist
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Leeftijd
    65

Open Office / NeoOffice en Java Runtime Engine

Ik probeer in NeoOffice (maar idem met OpenOffice) Base te gebruiken, in mijn geval om etiketten te printen vanaf een adressenlijst. Dit lukt alleen maar als er een Java Runtime Engine is. Ik heb deze geïnstalleerd (versie 8 - 131), en nu moet deze nog worden geactiveerd. Via sites vind ik dat dit kan via Voorkeuren/NeoOffice/Java/Toevoegen en dan zoeken naar Bibliotheek/Internet-Plugins/JavaAppletPlugin.plugin. Als ik die wil aanklikken staat die echter grijs en kan dus niet worden aangeklikt.

Hoe los je dit op ? De problemen met OpenOffice/NeoOffice/LibreOffice rond Java beginnen mij tegen te steken. Waarom levert dit zoveel moeilijkheden op ?

Groeten, André De Vleeschouwer.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    De Internet en JavaApplet plugin zijn alleen nodig als je Java in een webbrowser wilt gebruiken.
    Voor OpenOffice heb je alleen de lokale JVM nodig.
    https://www.openoffice.org/download/common/java.html
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Dag Andre,

Dit probleem heeft zich bij mij ook voorgedaan, maar ik kwam er achter dat er een veel makkelijkere manier is om etiketten te printen op je mac. Je mac is uitgerust met een contacten programma (vorige OS versies: Adresboek). In je contacten maak je een nieuwe contactgroep waarin je alle geadresseerden plaatst. Wanneer je de hele lijst in een groep hebt geplaatst ga je naar: Archief -> Druk af.

Bij lay out kies je voor adresetiketten en voer je de gewenste opmaak verder in! Nadat je alles hebt ingevoerd kun je de etiketten afdrukken. Hiervoor gebruik ik A4 stickervellen van Zolemba. Hier heb je een ruime keuze in het aantal etiketten per vel!

Ik weet niet of dit een oplossing voor jou is? Bij mij werkt dit prima!

Groeten!
    Laatst gewijzigd door Olshow; 08-09-17 om 14:32. Reden: spelfout

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    70
    Zo doe ik het ook altijd Olshow.
    Ik print meestal een vel met 2 kolommen van 8 etiketten dus 16 per blad en dat lukt perfect op layout Avery A4 - j8162.
    iMac 27"(10.13+10.12.6+10.11.6)+iMac 20"(10.4.11+10.6.8v)+iMac 24"(10.6.8v+10.8.5+10.10.5+10.11.6)+extern(10.7.5+ 10.9.5) +MBZwart(10.6.8v+10.7.5)+Laptop Windows XP+ Knoppix-Slax-Ubuntu+Commodore 64 + iPad mini 4 met iOS 10.3.1 en Logit. Focus keyboard

Precies Mowat! 16 per blad is inderdaad een mooi formaat!

Bladwijzers

Forum Rechten