Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

imac 27" mid 2011 met schermproblemen

Ik heb sinds een dag of 2 problemen met mijn imac scherm.
    Begon met een blauw scherm. Nadien kreeg ik tijdens het werken regelmatig een zwart scherm maar door opnieuw op te starten was dat weer weg. Nu een wit scherm als ik herstart krijg ik het appeltje te zien en dan een wit scherm en de computer start na een min. opnieuw op?
    Iemand tips?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Welke grafische kaart zit er in jouw iMac?
    Met een bepaalde serie waren er problemen in het verleden.

https://9to5mac.com/2013/08/16/apple...id-2011-imacs/
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

idem probleem gehad... misschien wordt de mac aan de bovenkant ook warmer dan anders? gestofzuigd aan de onderkant en de bovenkant (en véél stof uit gezogen ) je zou eens Mac fans control op je mac kunnen zetten zodat je de temperaturen intern kan controleren én de draaisnelheid écht kan regelen;
    Standaard staan die op een vast toerental en als er té veel stof in de iMac terecht komt kan hij / zij niet meer goed koelen met als gevolg dat de kaart kennelijk in veiligheid gaat.
    Ik heb met de dyson aand e bovenkant en de ventilatoren op max een tijd alles wat los zat uit de imac gezogen en je ziet de temperatuur dalen ... en alles werkt weer;

Ik hoop dat 't helpt
    Win or swim ...sail fast!

follow me here: @RogerdeGraaf

ik vrees dat het stofzuigen niet helpt :-(
    Ik kan niet meer opstarten,
    - ik hoor de boing
    - krijg het apple logo te zien
    - nadien de voortgangsindicator. Maar die laadt niet op.
    - Ik had gelezen dat het eventueel de PRAM moet resetten en heb dat ook gedaan. Enige verschil is dat de voortgangsindicator voor de helft vult en dan automatisch herstart.
    - via installatiedvd opgestart met D ingedrukt om te kijken of er hardware probs zijn en alles OK
    - opstarten met de C ingedrukt lukt niet, ook niet met een bootable usb (krijg 3 korte geluiden na elkaar te horen)
    Laatst gewijzigd door annika; 01-07-17 om 15:40.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Kan je opstarten met command-R ofte OSX Recovery, annika? Of onder safe boot ( shift ingedrukt houden bij opstart)?
    ÒF onder Alt/Option-command-R ( Netboot / Internet Recovery)?

En nog:
    opstarten met de C ingedrukt lukt niet, ook niet met een bootable usb (krijg 3 korte geluiden na elkaar te horen)
    Puup-puup-puup? Dat wil wellicht zeggen dat je geheugenmodules niet meer willen meespelen. Geen nood.
    Je interne Intel videokaart gebruikt/ deelt normaal Ram, en die biepjes zeggen dat dit nu (soms) niet werkt.

Ik vermoed dat je RAM modules niet meer netjes in hun sockets zitten, of dat die sockets vervuild zijn.
    Poets die eens. Met een droge doek, ofwel met een beetje IPA ( Isopropanol Alcohol, te verkrijgen bij je drogist).

Eventjes de RAMmodules uithalen en weer insteken, bv:

Succes!
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 02-07-17 om 09:15.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door annika Bekijk Berichten
    ik vrees dat het stofzuigen niet helpt :-(
    Ik kan niet meer opstarten,
    - ik hoor de boing
    - krijg het apple logo te zien
    - nadien de voortgangsindicator. Maar die laadt niet op.
    - Ik had gelezen dat het eventueel de PRAM moet resetten en heb dat ook gedaan. Enige verschil is dat de voortgangsindicator voor de helft vult en dan automatisch herstart.
    - via installatiedvd opgestart met D ingedrukt om te kijken of er hardware probs zijn en alles OK
    - opstarten met de C ingedrukt lukt niet, ook niet met een bootable usb (krijg 3 korte geluiden na elkaar te horen)
    We hebben in ieder geval identiek het zelfde toestel én dezelfde klacht. Bij mij heeft het stofzuigen exact 3 dagen gewerkt. Nu ook geen voortgang meer op de voortgangsindicator😳
    IMac al helemaal opengedaan en alles stof die er nog was ( bijna nihil !) voorzichtig weggehaald. Maar nu wordt t weer apple helpdesk bellen helaas. ( is weer gratis tegenwoordig én ze zijn van goede wil, nu de iMac nog!)

als er op dit forum al 2 eigenaars zijn met dit fenomeen , zullen er wel veel meer zijn,!
    Win or swim ...sail fast!

follow me here: @RogerdeGraaf

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jul 1999
    Leeftijd
    40
    annika, het zou kunnen dat je GPU het begeven heeft, de symptomen komen mij bekend voor.
    Lees er deze draad eens op na : http://www.intermactivity.be/forum/s...mma&highlight=

is idd de grafische chip die defect is. Grafische kaart van je toestel heeft het begeven. Daardoor is je beeld niet meer stabiel en kan deze ook niet meer opstarten naar je OSX.
    Veilige modus wil soms nog wel werken (shift ingedrukt houden), zo kan je je gegevens er toch al afhalen.

De iMac heeft enkele dagen opnieuw gewerkt. Startte out of the blue gewoon weer op maar nu weer zelfde probleem.
    Is het mogelijk om zelf de grafische kaart te vervangen?
    Aangezien mijn mac niet meer opstart, welke kaart moet ik precies hebben?
    Laatst gewijzigd door annika; 10-07-17 om 14:02.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Post daarvoor eens het serienummer van je iMac ( staat ook op de fiche op je verpakking, en onderaan diens alu voet).

Zo weten we of je grafische kaart MXM III socketed is of niet. Indien niet zit die grafische kaart op het moederbord van je iMac gesoldeerd,
    en gaat het dus een erg dure zaak worden om te vervangen.

"Socketed" wil zeggen dat de grafische processor in een IC houder zit, dan hoef je je moederbord niet te vervangen.
    Véél goedkoper, dus.

Maar antwoord nu eens eerst op mijn vraag: hoor je soms 3x "puup" bij opstart?
    Dat is dan de PowerOnSelfTest (POST) die voor de opstart aangeeft dat er iets loos is met je RAM chips, zoals ik al postte.

Zoja, moeten we hier heel iets anders eerst onderzoeken.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Bladwijzers

Forum Rechten