Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    serienummer: C02GH3FNDHJQ
    momenteel heeft de iMac beslist om toch weer even te werken maar scherm valt dus regelmatig uit. Het is heel bizar want bij het opstarten stopt hij halverwege de voortgangsindicator, dan krijg ik een wit scherm en hij start automatisch weer op, dit doet hij een paar keer en dan gaat hij in sluimer en dan kan ik hem aanzetten.
    De 3X piepjes heb ik niet meer gehoord.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Dat is relatief goed nieuws, Annika.

Mocht de videokaart stuk zijn, die is niet op het moederbord gesoldeerd. Een vervanging/ reparatie gaat wél ± 400€ kosten, bv:

http://www.ilabo.be/herstelling/nl/imac/newimac27

Wellicht is het de videokaart, want Apple heeft daar een uitgebreide garantie voor ingesteld, helaas nu vervallen:

The problems have been documented over the past couple of years on Apple’s own Support Forums. Above is a YouTube video demonstrating some of the noted issues. Additionally, the iMacs must fall in the following serial number configurations:
    The last four characters of the serial number must contain one of the following groups (for example, xxxxxxxxDHJQ):
    • DHJQ, DHJW, DL8Q, DNGH, DNJ9, or DMW8
    • DPM1, DPM2, DPNV, DNY0, DRVP, DY6F, F610

If the iMac falls within one of the above the serial number categories and is confirmed to have the graphics card issues, Apple will replace the AMD card free of charge up to three years from the computer’s purchase date. Additionally, if an affected iMac user had their graphics card already replaced at cost, the customer is said to be eligible for a refund.
    Bron:
    https://9to5mac.com/2013/08/16/apple...id-2011-imacs/

Helaas is dit wellicht het zoveelste voorbeeld van een Macje dat buiten de gratis uitgebreide garantieperiode stuk gaat...
    Het ligt in dit geval aan AMD en Apple, ik vind dat ze wat coulanter mochten zijn met hun garantie.

Je kan nog altijd proberen om die extended warranty te bekomen, desnoods met een email aan Tim Cook.
    Ik geloof dat forumlid Corrado daar eens mee in de (reparatie)prijzen is gevallen.

Succes!
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk Berichten
    Wellicht is het de videokaart, want Apple heeft daar een uitgebreide garantie voor ingesteld, helaas nu vervallen:

Bron:
    https://9to5mac.com/2013/08/16/apple...id-2011-imacs/
    Ha, gelukkig nog iemand die de link leest.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

ik heb een iMac uit dezelfde serie (eindigend op DHJW ) en vorige week gebeld met Apple, zelfs een 'senior' aan de lijn gehad maar geen resultaat. Wel een heel triest beleid want Apple hersteld niks wat niet kapot is, dus ik had enerzijds geluk dat de Chinees die soldeerde, het goed kon; ironie wil dat hij het net iets te goed kon en mijn iMac dus nu 6 maanden te laat kapot ging. Krom beleid!

ik ga dan maar voor de reparatie met gepaste tegenzin. ( als er iemand betrouwbare kaarten te koop weet, hoor ik het graag )
    Win or swim ...sail fast!

follow me here: @RogerdeGraaf

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    De GPU chip kan je bv. hier vinden:

http://www.ikfix.nl/gpu-imac-alu-sil...ct/2710/?CPI=1

Dat is echter BGA soldeerwerk, ik zou eens kijken of zij dat niet voor je kunnen doen.

zij doen dat niet , maar macrepair wel order geplaatst dank je voor de tip

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    @ Prindle, vandaag kreeg ik helaas een identiek probleem geserveerd van een collega.

Wat zijn je wedervaren met je iMac? Is ie ondertussen gerepareerd door macrepair, en zoja, wat heeft dat gekost?

ondertussen tot volle tevredenheid gerepareerd Hexdiy keurig opgehaald en teruggebracht ! 5 let wél op ze zullen je waarschijnlijk wel een mail sturen met de melding dat je HD ook al zovéél uur gelopen heeft en di eigenlijk beter zou worden vervangen...optimistische cross sell) maar ik voelde me een beetje gepushed maar heb het beleefd geweigerd.

R.

Heb ik ook één of ander probleem ?

Serienummer : C02G87BHDHJP

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri Bekijk Berichten
    Heb ik ook één of ander probleem ?

Serienummer : C02G87BHDHJP
    Welk probleem heb je?

Model introduced: 2011
    Serial number: C02G87BHDHJP
    Nice Name: iMac 27 inch Core i5 (Mid 2011)
    Machine Model: iMac12,2
    Family name: A1312
    Model Number: MC813
    Group1: iMac
    Group2: Intel
    Generation:
    CPU speed: 2.7GHz
    Screen size: 27 inch
    Screen resolution: 2560x1440 pixels
    Colour: Aluminium
    Production week : -34- (August)
    Production year : -2011-
    Model introduced: -2011-
    Memory - flavour: DDR3-S-1333
    Memory - number of slots: 4
    Memory - maximum total: 32GB
    Memory - largest module: 8GB
    Factory: C0 (Quanta Computer (Susidiary = Tech Com) China)
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Bladwijzers

Forum Rechten