Resultaten 1 tot 2 van de 2
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Mar 2000
    Leeftijd
    53

iCloud en veiligheid (en nog meer)

Beste IM,

even ter info : Ik werk op een spoedgevallendienst te Brugge. Om nog efficiŽnter te werken, proberen we iets uit. We zouden een Numbers bestand willen maken, die via de iCloud bereikbaar is voor 3 diensten op spoed. Dit om nog sneller op de bal te kunnen spelen.

Ik ga ervan uit dat je meerderen op hetzelfde moment aan een Numbers bestand in de iCloud kan werken. Maar kan je dat ook zien? Of kan je binnen dat bestand bepaalde gedeeltes alleen beschikbaar maken voor 1 dienst? Dus bijvoorbeeld dat een MUG team op interventie al gegevens op dat bestand kan invullen, en dat het secretariaat alleen hun gegevens kan invullen.

En dat nog het belangrijkste : Hoe zit met de veiligheid van de iCloud? Het zou uiteindelijk om gegevens van patiŽnten gaan. Indien we dat niet zouden kunnen beveiligen, dan stopt het direct. dat gaat immers boven alles.

De reden dat we dit zelf willen uitwerken, is dat de ICT geen ervaring heeft met Apple in zijn geheel.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Op zich is iCloud veilig. Onveiligheid ontstaat als gebruikers onzorgvuldig met paswoorden omspringen of in de val trappen bij fishing of social engineering scams.

Met samenwerken via iCloud heb ik geen ervaring, maar wel met Google Docs. Dat werkt zeer goed. Daar kan je inderdaad met verschillende personen tegelijk aan documenten werken, en zie je live ook wat de andere doen en wie ze zijn.

En Google Docs is platform onafhankelijk, dus dan moet je die strijd ook niet meer voeren.

Bladwijzers

Forum Rechten