Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008

Gooi je ouwe Belgacom decoder niet weg!

Proximus heeft recentelijk nieuwe decoders in gebruik laten nemen. Per postpakket, met instructies.

http://www.proximus.be/nl/id_b_cr_sw...oximus-tv.html

Met de oude Set Top Box, o.a. Scientific Atlanta modellen blijf je nu zitten.

Gooi die niet weg! Niet alleen hebben die een mooie geschakelde 12V 2A voeding die voor wat dan ook kan dienen, alsook een erg goeie Seagate 160 GB IDE HDD voor de knutselaars onder ons...

Bovendien vereist Proximus per extra TV een extra decoder. Naargelang je contract kan je tot 2 extra decoders in dienst nemen. Moet je dan nu een nieuwe decoder kopen voor je extra TVs? Nee, de ouwe Belgacom bak blijft werken tot nu toe, probeer die eens.

Welnu, ik heb uit pure nieuwsgierigheid zo een Scientific Atlanta van het zwerfvuil ( juist ja, lag naast een glasbak) opgepikt, en getest.
    Ik kan jullie vertellen dat die na automagic initialisatie probleemloos werkt. Niks kuren.

Bijkomend voordeel is dat dit oudere model wellicht geen van je opnames in de Proximus Cloud, maar wel op je lokale harde schijf bewaart. Ik lust geen Cloud oplossingen, namelijk. Call me oldfashioned...

En lees mijn onderschrift!
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 12-09-16 om 02:26. Reden: plaatje
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Ik heb nog geen nieuwe ontvangen, maar ook ik dacht eraan om uit te vissen of die HD nog op een of andere manier zou kunnen gebruikt worden. Ik neem aan dat opnames verloren zullen zijn, maar op welke manier kan ik die HD toch nog gebruiken? Hoe kan dit in zijn werk gaan? Ik ben helemaal niet technisch aangelegd, maar wel handig genoeg denk ik mits een goede uitleg. Die voeding spreekt mij dan ook minder aan...

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2001
    Leeftijd
    61
    Enig idee met welke schroevendraaier je die doos open krijgt?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvg Bekijk Berichten
    Enig idee met welke schroevendraaier je die doos open krijgt?
    Alle schroeven erin zijn Safety Torx T10

038902004369.jpg

De Torxbit met het gaatje erin, schroefjes met dat vervelende dopje in het midden, dus. Gebruik gerust een goedkoop bitsetje, de schroeven zitten niet erg vast.!

Happy DIY
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 13-09-16 om 01:23. Reden: Typo

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guido2 Bekijk Berichten
    Ik heb nog geen nieuwe ontvangen, maar ook ik dacht eraan om uit te vissen of die HD nog op een of andere manier zou kunnen gebruikt worden. Ik neem aan dat opnames verloren zullen zijn, maar op welke manier kan ik die HD toch nog gebruiken? Hoe kan dit in zijn werk gaan? Ik ben helemaal niet technisch aangelegd, maar wel handig genoeg denk ik mits een goede uitleg. Die voeding spreekt mij dan ook minder aan...
    Aan die opnames geraak je IMHO helemaal niet meer aan idd. Die BBoxen draaien een of andere Linux versie zoals vele NASen of DVD/HDD recorders, en de files zijn wellicht versleuteld.
    Of je moet alsnog alles in real time laten afspelen in de oude BBox, en analoog opnemen in bv. iMovie...

De schijven daarentegen hebben een standaard IDE/ Paralelle ATA aansluiting en kan je dan ook gebruiken- na herformatteren via Schijfhulp- in antieke Macjes.

Of mss. heb je nog ergens een oude externe IDE behuizing liggen, dan werkt het als een gewone externe HDD.
    Ikzelf heb o.a. een universele Icybox die zowel PATA als Sata aankan, alsmede enkele oude Lacie Porsche huisjes op PATA.

Mocht je een 2de TV in gebruik willen nemen, raad ik je echter aan om die BBox intact te laten. Elke extra TV heeft namelijk een eigen decoder nodig, en die oude bakjes zijn daar nog steeds perfect voor geschikt, blijkbaar.

En volgens Proximus kost dat ook niet meer:

Je kunt tot drie tv-toestellen aansluiten als je in een zone woont waar dit technisch mogelijk is. Voor elk extra tv-toestel heb je een extra decoder nodig (maar je betaalt slechts één abonnement).
    Bron:
    http://www.proximus.be/nl/id_cr_conn...et-en-tv.html#

Wat die voeding betreft: gooi die ook niet zomaar weg, die is voor vanalles geschikt. O.a. LaCie D2 latere generaties.
    Je zal maar eens in de knoei zitten met een defecte 12V voeding.

Enne, ik ben blij wat forumleden warm te maken voor proactieve recuperatie! Recupel is eigenlijk weggooien, zelf hergebruiken is pas effectief de schandelijke afvalberg helpen in toom houden!
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 12-09-16 om 23:58.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk Berichten
    Enne, ik ben blij wat forumleden warm te maken voor proactieve recuperatie! Recupel is eigenlijk weggooien, zelf hergebruiken is pas effectief de schandelijke afvalberg helpen in toom houden!

Inderdaad!!!

Straks mijn schoonmoeder bellen dat ze de hare niet zomaar weggooit!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    66
    Die decoder kan mij niet zoveel schelen want het aanbod van goeie TV-programma's is ondermaats. Bruce Springsteen zong dat trouwens al jaren geleden... 57 channels and nothing on.

Wat mij veel meer interesseert is dat Proximus veel betere modems/routers zou toestaan dan die afgrijselijke bbox-2 of bbox-3, monopolisten go f*ck yourselves!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    ik gebruik hier een fritz!box, naar mijn gevoel stukken beter

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Ik hoor altijd graag wat er beter is aan iets anders... Niet dat ik dat niet geloof hoor, maar voor mij doet wat ik nu heb het goed, ben ik best tevreden over, maar mijn eisen liggen dan ook niet hoog vermoed ik. Ik heb met mijn Proximus-apparatuur nog nooit problemen gehad namelijk, maar blijkbaar ben ik dan de lucky guy? Of bedoelen jullie met beter, iets anders dan?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    met de nieuwe b-box 3 kan je nergens nog aan je lijnwaarden (je hebt nergens nog enige controle)
    enkel proximus kan aan het expert/admin account ...

Bladwijzers

Forum Rechten