Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39
    Photoshop Elements is toch echt wel de kleuter versie van Photoshop CC en mist heel wat belangrijke elementen.
    De laatste versie die ik ooit getest heb had geen duotone, LAB of CMYK, geen channels of channel mixer, geen smart objects. Er zullen nog wel veel meer beperkingen zijn die ik me alweer niet meer herinner.
    Denk dat Affinity ook meer aanleunt aan Photoshop Elements, het betere huis tuin en keuken werk, maar zeker geen alternatief kan genoemd worden voor Photoshop CC.
    Overigens hou ik het op CS6… doet wat het moet doen en heb geen zin elk jaar te gaan betalen.
    WAR IS PEACE
    FREEDOM IS SLAVERY
    IGNORANCE IS STRENGTH

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iClaudia Bekijk Berichten
    Photoshop Elements is toch echt wel de kleuter versie van Photoshop CC en mist heel wat belangrijke elementen.
    Ja dit soort commentaar van mensen die ooit jaren geleden eens een versie getest hebben lees je vaker. Voor mij heeft PSE versie 8 altijd prima voldaan, genoeg toeters en bellen om mijn foto's te bewerken, en simpel genoeg om niet te verdwalen in een woud van opties en mogelijkheden. Ieder zijn meug.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

ok, corrigeer me gerust als jij misschien ook met de meest recente versie werkt.
    Zitten die dingen die ik vermeld er ondertussen wel in? Dan wordt het stilaan volwassen...
    Het is inderdaad een tweetal jaar geleden dat ik de toen recentste versie heb getest, de 12 of de 13 denk ik.
    WAR IS PEACE
    FREEDOM IS SLAVERY
    IGNORANCE IS STRENGTH

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2001
    Leeftijd
    66
    Nou, veel kleuters zijn uitermate content met Photoshop Elements. Ze vinden de weg kunnen ermee wat ze willen. Aan andere toeters, bellen, kanonnen om mee naar de maan te schieten hebben ze geen boodschap. Dus doet het programma wat het belooft. Ben je professionele of partime professionele gebruiker of een zware verslaafde dan wil je graag zwaarder shag. Maar dat geeft niemand rechten om uit de hoogte te doen, want als je tegen de wind in pist word je nat.

Ik doe helemaal niet uit de hoogte, kleuterspeelgoed heeft ook recht van bestaan.
    Maar veel dingen kan je gewoon niet in PSE. Heb je daar geen behoefte aan, prima… en dan zijn PSE en Affinity en dergelijke waarschijnlijk voldoende.
    Misschien kan de modale gebruiker ondertussen zelfs alles doen wat hij/zij wil in iPhoto of Photos.
    Maar het blijven heel beperkte paketten. Sommige dingen kan je b.v. alleen (of tenminste veel makkelijker) in LAB color space.
    Of duotones maken in 2 pantone kleuren… doe het maar in PSE of Affinity.
    En zoals ik zei, corrigeer me gerust moest het ondertussen wel kunnen. Mijn laatste ervaring met PSE was 2 jaar geleden en dat was (toen) geen alternatief.
    WAR IS PEACE
    FREEDOM IS SLAVERY
    IGNORANCE IS STRENGTH

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Duotone, LAB of CMYK kleurscheiding, pantone etc. Dat wijst regelrecht op prepress denk ik, iets waar gehaaide amateurs (in de beste zin van het woord) nauwelijks mee te maken krijgen.
    Een erg negatief punt aan Affinity Photo las ik echter recent in deze blog:
    http://loewald.com/blog/?p=5693
    En dat is het abominabel presteren van Affinity Photo waar het importeren en bewerken van RAW foto's aangaat. Iets waar elke serieuze fotoliefhebber wellicht dagelijks mee te maken heeft...
    Hoe Photoshop Elements daarmee omgaat weet ik niet; ik ben enkel nog maar aan het rondlezen...
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Dat klopt hexdiy, ik doe beroepshalve veel prepress.
    Maar ik ga er van uit dat de OP ook als grafisch professional kan gezien worden. Anders zou iemand geen CC overwegen denk ik.
    En hoe mooi Affinity of PSE ook mogen zijn, het zijn geen werktools om echt een workflow rond te ontwikkelen.
    RAW halen wij meestal eerst door Capture One, volgens mij een betere developer dan Camera Raw. Hopelijk pis ik niet tegen de wind in :)
    WAR IS PEACE
    FREEDOM IS SLAVERY
    IGNORANCE IS STRENGTH

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iClaudia Bekijk Berichten
    Maar ik ga er van uit dat de OP ook als grafisch professional kan gezien worden. Anders zou iemand geen CC overwegen denk ik.
    Hoe zeggen ze dat ook alweer?
    http://www.mkbservicedesk.nl/9535/as...l-****-ups.htm
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janeman Bekijk Berichten
    Dat is part-time professioneel. Je bent 100% professioneel bezig deeltijds.
    Maar het blijft buiten verhouding duur. Vandaar dat ik niet instap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk Berichten
    +1 voor Affinity, son-of-jobs! Ik lees daar erg veel goeds over en verwacht er erg veel van. Maar ik dacht dat je hun logo zo lelijk vond? Welnu, ze hebben het aangepast. Heb jij dat geregeld misschien?
    We zijn 2 jaar verder en de InDesign tegenhanger is er nog steeds niet.

Bladwijzers

Forum Rechten