Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39
    Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieterrNL Bekijk Berichten
    Heb je zelf ervaring met een van de Affinity programma's, hexdiy?
    Hehe, goeie vraag. Maar nee hoor. Zoals gezegd, ik lees daar veel goeds over (ben wat aan het uitkijken), maar ik begin al langer hoe meer een hekel te krijgen aan Adobe.
    En ik zit al tot over mijn oren in handleidingen van digitale audiomengtafels en lichtcomputers voor mijn werk/hobby. Met fotobewerking spelen is er dus voorlopig niet bij. Enkel wat secundaire literatuur die ik wou delen.
    Op specificaties en in commentaren ziet Affinity Photo er bv. een mogelijke Photoshop concurrent uit. Pixelmator al wat minder. Bovendien is Affinity ( dat voorheen blijkbaar enkel PC soft maakte), zich nu al een 5tal jaren aan het verdiepen in het maken van OSX soft, in het bijzonder een concurrent voor Adobe Creative Suite. De resultaten van hun research beginnen nu te verschijnen in de Appstore.
    Valt zeker nog te bekijken of het de moeite waard gaat zijn. Een volwaardig alternatief van een klein, sympathiek bedrijf lijkt me als het enigszins kan echter verkiesbaar boven een moloch en geldhaai als Adobe. Remember Flash.
    Laatst gewijzigd door hexdiy; 20-09-15 om 03:44.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk Berichten
    Een volwaardig alternatief van een klein, sympathiek bedrijf lijkt me als het enigszins kan echter verkiesbaar boven een moloch en geldhaai als Adobe.
    Als je er zo over denkt wordt het misschien tijd voor je om ook maar eens met Apple te stoppen...
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Je hebt daar een punt. Maar je weet ook dat ik in een alternatieve economie meeloop: qua hardware kosten Apple spullen me peanuts. Afdankertjes en zelf gerepareerd spul. Mijn grootste bron van Apple hardware is vloeistofschade. En software, mja, alternatieve bronnen, niet eens illegaal gedownload spul. Zeg maar "shareware"... Een OSX versie van een afgedankte Mac en wat terminal gefoefel brengt je vrij ver, nietwaar? Impromptu zou ik daar de term "Macinhood" kunnen voor bedenken.
    IF IT AINT BROKE DON'T FIX IT!

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ik vind het een beetje flauw om een bedrijf als Adobe (maar je mag ook Apple invullen) af te doen als "moloch en geldhaai". Als een bedrijf mooie spullen maakt (software of hardware) mag dat best wat kosten. Als je dat er niet voor over hebt, moet je niet zeuren en je heil elders zoeken. Er is keuze genoeg.

Adobe biedt overigens al jarenlang een prima betaalbaar alternatief voor Photoshop, namelijk Photoshop Elements. Ik heb ooit een versie van dat programma gekocht en gebruik het af en toe als ik foto's wil bewerken. Pixelmator heb ik ook. En met het gratis Gimp heb ik ook wel eens gespeeld. Als je kijkt naar wat Photoshop Elements allemaal aan functionaliteit biedt, dan heb je geen Photoshop meer nodig.
    "One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Nu nog een volwaardig Aperture/Lightroom alternatief vinden... Affinity ziet er cool uit, maar blijkt niet bedoeld om ook Aperture te vervangen.
    Capture One vind ik goed, maar mist één van de belangrijkste functionaliteiten. Namelijk de optie om adjustments uit te zetten. Ook de originele foto kan je niet tevoorschijn toveren met een toets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieterrNL Bekijk Berichten
    Ik vind het een beetje flauw om een bedrijf als Adobe (maar je mag ook Apple invullen) af te doen als "moloch en geldhaai". Als een bedrijf mooie spullen maakt (software of hardware) mag dat best wat kosten. Als je dat er niet voor over hebt, moet je niet zeuren en je heil elders zoeken. Er is keuze genoeg.

Adobe biedt overigens al jarenlang een prima betaalbaar alternatief voor Photoshop, namelijk Photoshop Elements. Ik heb ooit een versie van dat programma gekocht en gebruik het af en toe als ik foto's wil bewerken. Pixelmator heb ik ook. En met het gratis Gimp heb ik ook wel eens gespeeld. Als je kijkt naar wat Photoshop Elements allemaal aan functionaliteit biedt, dan heb je geen Photoshop meer nodig.
    Dat valt nog te bezien.
    Ik heb PhotoShop, InDesign en Illustrator nodig, semi-professioneel.

Voor hobby en semi-professioneel gebruik is CC wel héél erg duur.
    Om die reden heb ik mijn oude CS6 terug geïnstalleerd.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Leeftijd
    72
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri Bekijk Berichten
    Dat valt nog te bezien.
    Ik heb PhotoShop, InDesign en Illustrator nodig, semi-professioneel.

Voor hobby en semi-professioneel gebruik is CC wel héél erg duur.
    Om die reden heb ik mijn oude CS6 terug geïnstalleerd.
    Beetje raar die "semi-professioneel". Doet me denken aan "een beetje zwanger".
    :D May the Mac be with you. De layoutdokter @layoutdokter
    Macpro 5.1 12core 3.49Mhz • Macpro 3.1 2x2.8 quad • iPhone 5 16Mb • iPad Pro + Pencil •

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janeman Bekijk Berichten
    Beetje raar die "semi-professioneel". Doet me denken aan "een beetje zwanger".
    Een bescheiden bijberoep is semi-professioneel.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Leeftijd
    72
    Dat is part-time professioneel. Je bent 100% professioneel bezig deeltijds.
    :D May the Mac be with you. De layoutdokter @layoutdokter
    Macpro 5.1 12core 3.49Mhz • Macpro 3.1 2x2.8 quad • iPhone 5 16Mb • iPad Pro + Pencil •

Ik gebruik nu ongeveer 1 jaar creative cloud photography en ben er zeer tevreden over, voor men uit de hand gelopen hobby Fotografie.
    Dit is Photoshop CC en Lightroom CC en via http://kelbyone.com kan je een ton aan online lessen volgen, voor ieders wat wils.
    Zo breng ik mijn steentje bij om de Amerikaanse economie te helpen.

Bladwijzers

Forum Rechten