Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Kun je deze laatste post nog wat verduidelijken? Topic interesseert mij, laatste begreep ik niet goed.
    iPhone 5 16GB ::: iPad3 16GB ::: Mac Mini (late 2009) ::: Apple TV 2nd gen ::: Time Capsule 1TB ::: Airport Express x2 ::: MacBook Pro 15" (early 2009) ::: http://kristofbrodeoux.wordpress.com

Ik volg het topic op het apple support forum.
    Uit de verschillende verhalen en ervaringen (ook mijn eigen ervaringen met andere routers en iphone 5's) lijkt het mij een software probleem te zijn. Als het met iOS 6.1 niet in orde komt neem ik verder contact op met de apple genius bar.
    Ik probeer dan ook de tip van Stoffels.
    Ik laat nog iets weten

vervolg van de lijdensweg:
    iOS 6.1 bracht geen zoden aan de dijk. De WIFI werkt nog steeds niet zoals het zou moeten; ik heb vergelijkingen gedaan tussen iPad, iPhone 5, iPhone 4 en de defecte iPhone 5: allen met iOS 6.1 geinstalleerd/ Allen werken perfect, enkel die ene iPhone niet.

Ik heb dan naar ARC ICT gebeld, daar verzekerden ze me dat ze een Amerikaanse iPhone konden aannemen voor herstelling. de telefoon zou eerst 2-3 dagen worden nagekeken om te zien of het geen gebruikersschade is en indien niet wordt hij opgestuurd naar Apple en wordt mij een vervangtoestel gegeven;

Ik geef de telefoon af, met begeleidende uitleg , waarop nogmaals staat dat het een iPhone 5 uit New York is, CDMA model (dus het wereld-model). Na een paar dagen krijg ik een mail waarin staat dat ze alles getest hebben, dat alles ok is (ze kunnen gewoonweg de fout niet reprodceren omdat ze enkel met zeer krachtige wifi routers werken), dat de telefoon niet voor reparatie in aanmerking komt omdat het een Amerikaans toestel is en dat het 40 EUR devis kosten kost.

Ik naar daar, waar ze mij zegden dat ze nooit gezegd hebben een Amerikaanse telefoon te kunnen aanvaarden (wat pertinent onwaar is, ik zuig die procedure die ze mij verteld hebben niet uit mijn duim, en bovendien stond het op de eerste regel van het blad met uitleg dat ik hen voorgelegd en afgegeven heb dat het ene Amerikaanse telefoon betrof). Soit. ze zijn wel zo fair geweest om mij die 40 EUR niet aan te rekenen.

Dan terug gebeld met de officiële Apple Store in Amsterdam, waar ze mij nu ook meldden geen telefoon uit Amerika te kunnen aanvaarden (wat ze me voorheen ook verzekerd hadden wel te kunnen), want dat zijn andere stukken (hoe kan ik dat weten dat ze in Amerika andere stukken gebruiken en dat de telefoon die een 'wereldmodel' is eigenlijk enkel in de VS kan hersteld worden?).

De enige oplossing is de Amerikaanse Apple Care. Daar vertellen ze me dat ze het proleem erkennen en dat ze UPS langssturen om de telefoon op te halen; ik krijg een bevestigingsmail, case nummer enz...) Alleen... UPS komt niet opdagen. Een paar dagen later bel ik terug. Ah nee, dat klopt, UPS kan niet buiten het Amerikaans grondgebied een iPhone ophalen voor herstelling in Amerika (ik heb nochtans mijn Belgisch adres opgegeven bij Apple, gezegd dat ik niet geloofde dat het zo zou lukken, waarop de vriendelijke dame mij geruststeldde dat dat wel het geval is, dat ze dat soort situaties zo vaak tegenkwamen).

Dus de nieuwe oplossing is: ik moet de telefoon zelf in Amerika krijgen, waarna UPS hem op het Amerikaanse adres komt ophalen en ruilen voor een nieuwe. Simpel toch? nee dus.

De telefoon opsturen naar de VS kost al wat geld (doe je het via UPS of Fedex, zit je al snel aan 100 EUR). Via de gewone post kan ook en zou goedkoper moeten zijn, al is de telefoon dan wel lang onderweg.

De moeilijkheid zit hem echter in het verzenden van die vervangingstelefoon. Die telefoon zal weliswaar niet in een officieel iPhone doosje zitten met alle toebehoren erbij (lader, gebruiksaanwijzing, oortjes), maar is wel een nieuwe iPhone, met eigen serienummer. Om die nieuwe telefoon dan van Amerika naar België te versturen zou ik nog eens alle taksen moeten betalen. Ik kan immers niet bewijzen dat ik alles al betaald heb want dat waren taksen voor een andere iPhone (ander serienummer), en bij Apple kunnen/ willen ze geen verklaring opstellen dat het om een herstelling gaat. Bovendien zou ik een verzekerde verzending moeten betalen omdat het risico anders te groot is dat de telefoon nooit in België aankomt.

Al bij al zou het mij ongeveer 300 EUR kosten, voor een herstelling onder 'wereldwijde garantie' om maar te zwijgen van de telefoontjes naar Nederland en de VS (gisteren weer 37 minuten aan internationaal tarief).

Dus ik denk dat het nu wel echt einde verhaal is en dat ik met de iPhone blijf zitten tot wanneer ik of iemand uit de vriendenkring eens naar Amerika ga en daar in een Apple Store wil binnenlopen. Hopend dat het toestel tegen dan nog onder garantie valt.

Ik vat het filosofisch op, en het eens neerschrijven doet de frustratie wat wegebben. Maar als ik al één tip mag geven: koop geen Apple stuff buiten België, laat staan buiten Europa.

Positief is dat ik nu wel een scoop heb: het nieuwste product van Apple dat reeds volop getest wordt in de Apple care centra: the iUmbrella. Want geloof me, ze zijn allemaal heel vriendelijk, maar bij de miste moeilijkheid trekken ze hun paraplu open.

Triestige zaak, begrijp dan eigenlijk niet waarom een CDMA model op de markt brengen als het niet wereldwijd kan vermaakt worden.
    Ik heb er alleszins uit geleerd dat ik vanuit de States geen Apple producten meebreng....ok al scheelt het hem best veel.

Bladwijzers

Forum Rechten