Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

IP camera draadloos aansluiten op iMac

ik kocht een ip camera en uiteraard is de uitleg enkel voor Windows. Toch slaagde ik erin de IP cam in te stellen en heb ik beeld op de iMac en ook, via een app, op de iPhone. Maar nu is de IP cam verbonden met de iMac via een Ethernetkabel. Toch moet het mogelijk zijn de verbinding draadloos te maken opdat ik de camera verder van de iMac kan zetten. Tot hiertoe ben ik daar niet in geslaagd een draadloze verbinding te maken. En normaal moet het ook mogelijk zijn van op afstand in te loggen (via Safari) op de IP cam. Ook dat heb ik nog niet gevonden. Kan iemand mij op weg helpen?
    iMac1943

InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Leeftijd
    64
    Heeft die camera een WIFI antenne? Zo ja, dan krijgt hij automatisch een IP adres als ge tenminste draadloos internet hebt. Om het Ip adres van die camera te achterhalen, gebruik de app IP Scanner. De demoversie laat de detectie van max 6 IP's zien.
    Imac 21,5" QuadCore i7 MacOsX 10.10
    Macbook Pro 13" DualCore MacOsX 10.8
    iPhone 4S 16GB / iPad New 16GB | Whop

IP camera draadloos instellen

de IP scanner geeft dit resultaat (zie bijlage). Ik neem aan dat ofwel 10.0.1.4 of 10.0.1.17 de camera is. Hoe kan ik dat nagaan. En in het geval ik de juiste vind, wat doe ik dan?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

IP camera draadloos instellen

Blijkbaar zijn die 2 'undentified device' niet die IP camera. Zie 'Manufacturer' in bijlagen. Kan het zijn dat de camera niet wordt 'gezien'?
    iemand schreef mij: ""Dit betekend dat de UPnP poort van uw router/modem is gesloten en laat deze u daarom het IP-adres niet zien."

En elders lees ik dan dat zoiets bij Apple niet kan 'gesloten worden' (
    UPnP has nothing to do with MacOS.It's up to an applications (like transmission) to handle it.
    And up to the router to act on it.
    Apple Airport router do not support UPnP)

Wat nu?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Normaal staat er ergens op de ip camera het MAC adres van dat toestel. Dat is 't makkelijkste om dat op te sporen, want dat verandert niet.

UPnP is inderdaad op applicatie niveau, en de meeste routers kennen het niet. Er zijn trouwens ook geen instellingen voor.

En welke camera is het trouwens?
    http://studiobeat.be/ -- INFO voor muzikant en studio --

op de camera staat: DDNS Hostname: cam25208.topipcam.orgxx(port) Het merk is Kingstar en service@kingstar.nl kan mij niet helpen doordat het Apple is ... Ze hebben mij al vanalles geschreven, maar niets klopt. Zo schreven ze:" de poort is: UPnP

deze poort is een opening naar devices die op uw router zijn aangesloten.

U logt in op uw router... deze gegevens heeft u van uw provider en/of fabrikant van de router. Als u deze open zet verkrijgt u probleem loos een IP-adres te zien van de camera

mbt de kruisjes voorheen waren het vier cijfers.... camXXXX.topipcam.org voor meer veiligheid hebben we 5 cijfers gebruikt, dus camXXXXX.topipcam.org

Dit adres vult u in Internetexplorer in ipv www.google.nl vult u in cam25208.topipcam.org meeste router ondersteunen dit gewoon, echter uw router vereist dat u de UPnP poort open zet.

na 'org' moest komen een dubbel punt en dan 3 keer een x maar nu staat dat groen ventje. Sorry.

aangesloten met een ethernetkabel aan de Airport krijg ik dan de IP camera te zien (10.0.1.9) en via een app Reecam heb ik ook beeld op de iPhone, maar dan moet de IP camera verbonden worden met een kabel, en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Als ik de ethernetkabel los maak (en de camera herstart) dan krijg ik geen IP adres meer te zien.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    De site topipcam.org is een DDNS (Dynamische DNS). Dat dient om computers die geen vast ip hebben via 't net bereikbaar te maken.

Een eerste opmerking is dan dat iedereen die het adres kan raden, ook kan meekijken. Of niet?

En een tweede is dat jij probeert die camera te bereiken vanop je eigen netwerk en waarschijnlijk niet wil dat die beelden "uitgezonden" worden?

En als je Telenet klant bent, werkt dat "uitzenden" al niet, want Telenet blokkeert alle lagere poorten voor inkomend verkeer.

Er staat een Apple Oplossing op de site van KingStar. Ik neem aan dat je die tool geïnstalleerd hebt?

Het is waarschijnlijk beter de camera met een ethernet kabel te verbinden. Draadloos gaat die nooit je netwerl vinden. Hoe zou je immers het paswoord ingeven?
    http://studiobeat.be/ -- INFO voor muzikant en studio --

Je hebt gelijk, beter een verbinding maken met een kabel. En ja, ik ben een klant van Telenet, dus... Bedankt voor de info en de hulp.

Bladwijzers

Forum Rechten