Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Welke Hifi kopen, wat is er mogelijk

Na mijn post van gisteren ben ik toch van gedacht moeten veranderen, hieronder mijn situatie:

Mijn benedenruimte in mijn huis bestaat uit 1 ruimte, links de eetkamer, keuken in het midden, rechts de zithoek.
    In de muur zitten kabels klaar voor een 5.1 home cinema in de zithoek en gewone stereo in de eetkamer.

Ik zou graag één versterker hebben met dvd speler en aansturing naar de 5.1 en de stereo.
    Dit alles voor een beperkt budget, maar het moet natuurlijk ook geen brol zijn

Ik had oorspronkelijk gedacht aan dit Philips setje.

Ik ging de Rechtsachter, Linksachter, Front en basbox rechtstreeks aan de 5.1 hangen, en de Linksvoor, Rechtsvoor en 2 stereo boxen samen in de uitgang van Linksvoor en Rechtsvoor steken.
    Dit met een schakelaartje tussen zodat ik ofwel de stereo of de 2 surroundboxjes kan gebruiken.

Zou dit een goed idee zijn of zou dit problemen opleveren?

Welke merken/setjes/types raden jullie aan voor een 'beperkt' budget?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Wat is beperkt budget?

Kijk naar yamaha. Zij hebben voor ver ieders budget degelijk marchandise. En voor ik het vergeet, er stond ier overlaatst een degelijke ONKYO versterker te koop. Misschien is deze de deur nog niet uit.
    Wat dat schakelaar systeem betreft. Vergeet dit. Iedere Home versterker kan je zowieso in stereo zetten

Greetz
    Live your life wireless......and realize how fast everything becomes a memory

Bedankt voor de raad, maar in verband met de schakelaar, met stereo bedoel ik 2 aparte boxjes, los van de home cinema, om in een andere ruimte ook geluid te hebben.

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Veel systemen hebben toch aansluitingen voor 2 sets speakers.
    Mijn surround versterker heeft dat toch: een voor surround set (5 speakers dus) en een voor stereo speakers.

Het probleem is dat ik daar op het niet niet veel van vind, heb al heel wat sites afgezocht van de grote electronicaspelers in ons land, maar ik vind nergens info over 2 sets...
    Bijkomend probleem: dezelfde speakers voor de surround en stereo (visueel hetzelfde dus)

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    May 2002
    streamen airplay hifi draadloos itunes. Google daar al eens mee. Er gaat een wereld open.
    I'm Lazy and I Know it.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Kom ik terug op dezelfde vraag: wat is het budget? setjes van 199 euro kun je ook niet meer van verwachten.

Gouden regel, gebruik wat je nu hebt en spaar voor hetgeen wat je wil. Anders koop je 2 halve dingen en ga je nooit hebben wat je echt wou.

Wil je meerdere locaties dan kan je idd opteren om draadloos te streamen, maar als een beperkt budget een criterium is word het er wel nie makkelijker op.

Greetz
    Live your life wireless......and realize how fast everything becomes a memory

Welja, ik had graag een relatief goedkope oplossing (+/- 500 euro?).

Het is ook niet de bedoeling om te streamen, gewoon radio is voldoende, 2 verschillende zaken beluisteren is ook niet nodig, gewoon ofwel surround, ofwel stereo in de zitplaats ofwel stereo in de eetplaats.

Volgens mijn (eerder beperkt) verstand van zo'n zaken klinkt dit redelijk eenvoudig en heb ik geen supersonische versterker en/of speakers nodig.

Vriend van de Schijf
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Probleem is: die cinema setjes hebben inderdaad niet zoveel speaker A/B uitgangen, want je koopt die met speakers erbij.
    Indien ik jou was, zou ik toch je systeem component per component kopen.
    Ongeveer alle receivers hebben A/B uitgangen voor de speakers.
    Dan kan je daar de beste speakers voor jouw budget bij kopen.

Wil je toch alles in 1 hebben, dan zal je toch naar een winkel moeten gaan om de achterkant van die sets eens goed te bekijken.
    Ofwel 2 sets kopen: een homecinema en een stereo set.

Om online goed te kunnen filteren, kan je best kijken bij http://tweakers.net/pricewatch/
    Dan kan je daar op een keuzen maken tussen home cinema sets of receivers en dan op prijs filteren.

En dezelfde soort speakers?
    Dat kan je zeker vergeten met een home cinema set, dan moet je toch zeker aparte speakers kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eldritch Bekijk Berichten
    Wat is beperkt budget?

Kijk naar yamaha. Zij hebben voor ver ieders budget degelijk marchandise. En voor ik het vergeet, er stond ier overlaatst een degelijke ONKYO versterker te koop. Misschien is deze de deur nog niet uit.
    Greetz
    Toch wel

Ghesa 'k kom hier deze avond uitgebreider op terug, maar wat je eigenlijk wil is een Zone 2 zoals bij het merendeel van de receivers wel kan. Zone 1 is de hoofdzone, en dus je 5.1 opstelling, Zone 2 zou dan de stereo opstelling kunnen zijn in de eetkamer.

Ben al blij dat je niet voor Philips bent gegaan, wijs besluit

Zoals gezegd kom hier later nog wat uitgebreider op terug en ga dan ook netjes de ganse draad doorlezen.

Bladwijzers

Forum Rechten