Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Film afspelen op PS3

Hallo,

Ik heb gisteren 2 films (1 zeflgemaakte in Imovie) geconverteerd naar MPeg4 formaat (met Red Kawa video convertor). Dit met de bedoeling om de films af te spelen op de PS3.

De films kan ik perfect afspelen op de mac en op mijn pc. Indien ik ze copier naar de PS3 en ze probeer af te spelen krijg ik de melding beschadigde data.

Het programma van Red Kawa heb ik reeds geruime tijd gebruikt op mijn PC voor het omzetten van de films naar Mpeg4 en ik heb hiermee nooit problemen gehad.

Is iemand bekend met dit probleem? Oplossing?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Leeftijd
    41
    Medialink al ns geprobeerd ? daarmee kun je streamen van Mac naar je PS3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
    Medialink al ns geprobeerd ? daarmee kun je streamen van Mac naar je PS3
    Wat is dit juist en hoe stel ik dit in?

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Leeftijd
    35
    Met een mediacenter moet je de film niet meer kopiëren naar je PS3 maar kan je hem al dan niet wireless streamen vanop je mac.

Er zijn ook gratis mediacenters zoals mediatomb ik gebruik er eentje die ik van google code geplukt heb, maar ik vind de link niet meteen.

Als je de zoekfunctie hier op het forum eens gebruikt zal je vele threads vinden die hieraan zijn besteed, de link is ook daar ergens wel te vinden.

Nieuweling
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Leeftijd
    36
    PS3 media server is een zeer goede oplossing die ik hier gebruik om films naar mijn PS3 te streamen...

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
    Imac 24" 2,66 Ghz Core 2 duo, 4 GB DDR3, 1 TB HDD
    Alu Macbook 2,2 Ghz Core 2 duo, 4 GB DDR3, 320 Gb HDD@7200
    Iphone 3G 8 GB

Probeer eens:
    - film omzetten via Handbrake naar 'Apple Universal'-formaat - dat formaat werkt ook op een ipod (maar niet op een PSP!).
    - deze op een USB-stick of een USB-HD zetten - die moeten wel in FAT geformateerd worden - kan via een Apple-programma.
    - inpluggen in de PS3
    - even zoeken via de menu (je moet ergens de groene driehoek indrukken om de lijst van films op het scherm te zien
    - klikken en kijken maar. Weliswaar geen HD-kwaliteit, maar wel beter dan hetgene uit mijn digitale-tv-decoder komt.
    Werkt zeer goed - heb constant een USB-schijfje aan de PS3 hangen met uren filmplezier erop.
    Laatst gewijzigd door phildw; 21-12-09 om 12:12. Reden: typo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K_1978 Bekijk Berichten
    Wat is dit juist en hoe stel ik dit in?
    http://www.nullriver.com/products/medialink

Werkt zeer goed, gebruik het ook :)
    Instant human, just add coffee ...

Je gaat zo tewerk:

Je converteert de bestaande film naar een leesbaar formaat voor PS3 zoals Mpeg4. Hiervoor gebruik je Mpeg Streamclip of Handbrake.
    De laatste is heel handig want die heeft de perfecte preset voor ps3.
    Je opent medialink en klikt op start, dit start de UPNP Sharing op je draadloos netwerk. Let op je kiest ook in medialink welke mappen je deelt met je ps3 dus kies de juiste map waar je film staat!
    Je gaat naar de instellingen van je Playstation 3 en kies bij netwerk: 'verbinding met mediaservers toestaan'.

Zo dit zou het moeten zijn, je zou moeten onder video, foto,... een mapje medialink zien staan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macbookprofreak Bekijk Berichten
    die heeft de perfecte preset voor ps3.
    Niet meer in de nieuwe versie...

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Leeftijd
    35
    Ik moet het eerste bestand die ps3 niet kan spelen sinds de laatste systeemupdates nog tegen komen.
    Dat converteren lijkt mij meer en meer overbodig, en ook softsubs toevoegen loopt zonder probleem.

Zelf werk ik met de GRATIS google-code mediaserver en ben er uiterst tevreden mee.
    Enige minpunt is dat er geen echte interface is, maar da's ook niet nodig.

Bladwijzers

Forum Rechten