Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

iPhone laadt niet meer op

Heb mijn iPhone is volledig laten "leeg lopen" maar nu wilt hij niet meer opladen. Wanneer de batterij 50% is opgeladen, verschijnt het symbool (stekertje) dat hij volledig is opgeladen.

Via mijn Mac krijg ik het het symbooltje dat hij nog niet volledig is opgeladen. Hij hangt er nu al 2 uur aan maar geen vooruit gang.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
    Stay hungry, stay foolish

Ik zit met een vriendin die mijn 3G heeft overgekocht waar geen enkel probleem mee was, die met net hetzelfde probleem zit!

Ik heb haar even een omschrijving gevraagd van haar problemen en dit zijn stukken uit haar mail:

Wel toen ik hem van jou had gekregen is die prima opgeladen en heb ik die perfect kunnen laten werken met mijn PC en ik heb er toen ook 3 programma's opgezet. Facebook applicatie, fmlife applicatie en nog een spelletje. Allemaal via de itunesstore. Gratis wel. :)

In Londen werkte hij ook perfect, heb hem één keer een avond opgeladen met mijn kabeltje aan de dell laptop van die jongen waar ik moest bij slapen en dat ging prima, iphone was volledig opgeladen eigenlijk. Dan heb ik hem nog een anderhalve dag kunnen gebruiken (vooral gebruikt gemaakt van camera en af en toe wifi en drie smsjes ofzo) . Dan wras hij volledig plat dus ik ben heel eenzaam naar huis moeten gaan. :) Ik heb hem dan rond één uur snachts aan mijn laptop gehangen en hij begon op te laden. (Ik had mijn laptop in stopcontact gestoken en ervoor gezorgd dat hij niet in standby zou gaan ofzo). Maar om 8 uur in de ochtend als ik hem wou gebruiken gaf hij me de melding van 20% lading maar te hebben. Dus dan heb ik hem is afgezet en terug opgezet en in verschillende usb poorten gestoken. Ik heb hem ook in andere computer in usb poort gestoken. En dan had ik telkens hetzelfde voor dat hij heel even aan het opladen was, maar na korte tijd veranderde dat symbooltje rechtsvanboven in een stopcontact en wou hij nt meer opladen. Als ik dan kabeltje uittrek en terug insteek dan doet hij weer heel even voort. Nu, er staat geen vaste tijd op eigenlijk. Maar toen was het wel altijd binnen de tien minuten. Dan heeft hij wel uiteindelijk toch langer opgeladen (een half uurtje, mr dan moest ik door en dus kon ik het niet langer testen eigenlijk) . Hij was toen binnen het uur al plat en ik heb hem dan dus eigenlijk van de hele dag niet kunnen gebruiken.

Dan ook weer savonds thuisgekomen en aan laptop gehangen, zelfde verhaaltje eigenlijk. Sochtends terug mr rond de 20 procent.

Dan ben ik mr naar de winkel gegaan, nieuw kabeltje gaan kopen en een stopcontact ding (aangezien stopcontact ding op kot ligt) en dr heb ik hem vandaag eigenlijk al sinds 13uur ingestoken en hij is nog steeds niet volledig opgeladen. Maar het duurt nu precies wel langer dan een paar minuten. Maar toch lukt het me niet om hem volledig op te laden. En hij hangt nu nochtans aan volledig nieuw kabeltje aan stopcontact.
    Ze heeft nu een full reset gedaan, en ze zei vanochtend dat hij gewoon oplaadde.
    We zullen zien op het einde van de dag, of morgen, of het probleem zich terug voordoet, of dat de oplossing was...
    Heb jij al eens een full reset gedaan?

Het klinkt als een batterij probleem, maar het is zo vreemd dat dat zo plots zou gebeuren. En dat hij vanochtend dan terug goed oplaadde...
    Als andere mensen raad hebben, dan is dat ook welkom

opladen iPhone
    veel beter dan aan de computer te hangen (USB) voor algemeen gebruik en vóór het synchroniseren
    eerst full opladen via de adapter en het stroomnet

http://support.apple.com/kb/HT1476?viewlocale=nl_NL

sommige ipods hadden ook dat euvel niet te syncroniseren, opladen via de mac
    maar na een nacht opladen via adapter/stroomnet is er meestal geen probleem meer
    .
    mijn apple computers - mac gebruiker sinds 1985

ik heb een dergelijk probleem opgelost met een hardware reset.
    iMac 24" 2,8Ghz // PowerBook 15" 1,5Ghz // iPhone 3G 16GB

Ik heb mijn vriendin nu ook een complete reset aangeraden en totnutoe lijkt haar iPhone gewoon op te laden (al de 2e keer dat het goed lukt)

Dus dat is al goed nieuws totnutoe... Maar nu afwachten of het zo blijft duren.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Leeftijd
    28
    Merk op dat sommige apps problemen kunnen geven met de batterijlading. Ofwel verbruiken ze teveel energie door Push Notifications ofwel draaien ze op één of andere manier in de achtergrond. Ik heb dit al enkele keren gelezen op diverse fora.
    21.5" iMac - iPhone 3GS 16GB

Bedankt voor al de reacties. Ik ga straks even een hard reset doen. Mijn vorige 3G heeft hier nooit problemen mee gehad en deze 3G wel, hij is nog maar 12 dagen oud. Het geen dat ik nu juist merk, is dat de connector van de iPhone er vrij scheef in zit. Het kabeltje is er ook één zonder "klepjes" die je kan induwen voor het er uit te halen. Dit gebeurd nogal stroef... (Heb gelezen dat sommige onder jullie hier ook last van hebben)

Als het het niet opgelost zou zijn met een reset, ga ik even bij Fnac binnen springen om het toestel te ruilen. Dit zullen ze waarschijnlijk niet doen maar wie weet...

Domme vraag, complete reset is toch gewoon een restore, of vergis ik me?
    Laatst gewijzigd door SBG; 20-08-09 om 19:35.

de iPhone opnieuw in stellen (reset).

Houd de knop Sleep/Wake en de knop Home ten minste 10 seconden, of totdat het Apple logo verschijnt, tegelijk ingedrukt.

http://support.apple.com/kb/HT1650?viewlocale=nl_NL
    .
    mijn apple computers - mac gebruiker sinds 1985

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Leeftijd
    28
    Met een Reset wist hij niet alle gegevens. Met een Restore wel.
    21.5" iMac - iPhone 3GS 16GB

Aah ok, merci :)

Ok heb hem terug aan de lader gehangen en het probleem is van de baan. Zonder een reset of restore te doen, vreemd.

Bladwijzers

Forum Rechten