Resultaten 1 tot 5 van de 5

Draadloos netwerk testen op snelheid

Hi,

Heeft er iemand een proggie waarmee je de snelheid van je wireless netwerk kan testen?
    Ik heb hier 2 draadloze acces points staan en zou graag eens het verschil willen zien...

Thanks !

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    25
    Bedoel je de internetsnelheid?
    http://www.speedtest.net/

De snelheid van het draadloze netwerk zelf kan je zien bij netwerkhulpprogramma. Daar kan je als je de juiste netwerkinterface kiest de verbindingssnelheid zien.
    MacBook Black Late 2006 3 GB RAM 500 GB, iMac G4 Flat Panel 512 MB RAM 160 GB, Black iPod Video 30 GB, iPod Touch (2nd gen) 32 GB, iPod Touch (4th gen) 64 GB, iPhone 4S 32 GB, iPad mini Wifi 32 GB, MacBook Pro Retina Late 2013 16 GB RAM 512 GB

Steunend lid
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    51
    Ik heb die speedtest hier eens geprobeerd. In m'n kantoor, waar internet binnenkomt via een aiport express is de snelheid veel hoger dan boven in onze woonkamer. Daar staat nog een airport express die z'n signaal draadloos ontvangt via de AE beneden. Is dat normaal ? De werksnelheid boven is echt wel goed, hoor. We kunnen er vlot internetten. Ter info : downloadsnelheid beneden +/- 16 MB/s, boven 9,8 MB/s.

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    25
    Dan kan wel. Als ik thuis in de living aan de bron zit krijg ik van de airport extreme 22Mb/s. Als ik dan op mijn kamer zit dan zakt dat naar 19 Mb/s. Als ik dan een airport express opzet zodat ik thuis achter ook kan zitten dan heb ik nog 6 a 7 Mb/s. Alles hangt af van hoeveer je van het eerste draaloze signaal zit denk ik.
    MacBook Black Late 2006 3 GB RAM 500 GB, iMac G4 Flat Panel 512 MB RAM 160 GB, Black iPod Video 30 GB, iPod Touch (2nd gen) 32 GB, iPod Touch (4th gen) 64 GB, iPhone 4S 32 GB, iPad mini Wifi 32 GB, MacBook Pro Retina Late 2013 16 GB RAM 512 GB

Ware InterMactivist
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Leeftijd
    39
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketaru Bekijk Berichten
    Dan kan wel. Als ik thuis in de living aan de bron zit krijg ik van de airport extreme 22Mb/s. Als ik dan op mijn kamer zit dan zakt dat naar 19 Mb/s. Als ik dan een airport express opzet zodat ik thuis achter ook kan zitten dan heb ik nog 6 a 7 Mb/s. Alles hangt af van hoeveer je van het eerste draaloze signaal zit denk ik.
    Bij radiogolven (wat wifi/airport is) vermindert de signaalsterkte altijd bij alle mogelijke hindernissen: muren, elektrische leidingen,...
    Dat is allemaal heel erg normaal en er zijn oplossingen om dit tot een minimum te beperken, zoals versterkende onafhankelijke antennes, maar die kosten dan natuurlijk wat geld, of je kan ze zelf maken, via google vind je wel wat voorbeelden en how-to's...

Bladwijzers

Forum Rechten