View Full Version : Apple TV vraagjes...
wifi
23 november 2007, 23:14
Eindelijk een Apple TV te pakken gekregen nu dat ziet er allemaal goed uit.
Wel heb ik nog een paar vraagjes :
1. In de handleiding spreekt men van lichtje uit (voorkant toestel bedoel ik dan) wil zeggende apple tv in sluimer.
Bij mij blijft dit lichtje altijd aan?
2. Mijn toestel wordt toch tamelijk warm of dat bij iedereen zo?
Bedankt IM'ers.
MacHouse
23 november 2007, 23:44
als je een tijdje op de play-toets drukt gaat de Apple TV in sluimer, als je het toestel volledig wilt afzetten moet je echt het toestel uit het stopcontact halen. Het toestel wordt inderdaad vrij warm maar dit is normaal, het metaal er rond dient als warmte-afleider.
wifi
23 november 2007, 23:55
MacHouse,
Idd even op de "play" en dan gaat het lichtje uit :>
Oke als jij dat warm worden ook hebt zal het wel normaal zijn.
Bedankt voor je snelle reactie 8)
MacHouse
23 november 2007, 23:57
...tenzij we alletwee een model hebben van de maandagmorgen ;D
wifi
24 november 2007, 00:02
Ja zeg! Weet niet precies waar ze dat spul maken?
China ofzo? Zouden ze dat daar ook kennen maandagmorgen productie fouten :-)
BrendanDB
26 november 2007, 18:52
Wees gerust: de AppleTV wordt heel warm. Soms maak ik me ook wel een beetje zorgen, maar het blijkt perfect normaal te zijn. Als je hem een avond intensief gebruikt kan je er zowaar een ei op bakken.
wifi
27 november 2007, 23:20
Nog een apple TV vraagje dan:
Misschien is het hier al aan bod gekomen maar ik kan het niet direct terug vinden.
Welk programma gebruiken jullie om AVI flimpjes om te zetten zodat ze bruikbaar zijn voor de apple TV?
MacHouse
27 november 2007, 23:22
ik gebruik iSquint, zet het om naar mp4 voor in de iTunes bibliotheek.
walvis
27 november 2007, 23:26
perian installeren (gratis) http://perian.org/
en dan exporteren met quicktime pro in AppleTV formaat (.m4v)
MacHouse
27 november 2007, 23:30
quicktime pro is natuurlijk niet gratis... :)
wifi
28 november 2007, 00:08
Bedankt, ik ga beiden eens proberen...quicktime pro heb ik dus dat kan ik gebruiken.
applefreak
28 november 2007, 00:11
Wees gerust: de AppleTV wordt heel warm. Soms maak ik me ook wel een beetje zorgen, maar het blijkt perfect normaal te zijn. Als je hem een avond intensief gebruikt kan je er zowaar een ei op bakken.
zo goed voor de interne HD zal dat nu ook niet zijn
BrendanDB
28 november 2007, 10:21
zo goed voor de interne HD zal dat nu ook niet zijn
Ja, ik heb me dat ook al vaak afgevraagd, maar waar ik ook ga zoeken voor een oplossing, blijkt dit 'normaal' te zijn voor de AppleTV. Zelfs in standby blijft hij behoorlijk warm.
walvis
28 november 2007, 10:25
ja idd, kan ook moeilijk anders, zo'n kleine behuizing en ingebouwde voeding, bij m'n mac mini was de voeding een grote aparte 'blok', blijkbaar wou men voor de Apple Tv geen toegevingen doen op dit vlak qua form-factor
wifi
29 november 2007, 01:26
Ondertussen al een paar avi filmpjes omgezet via iSquint en dit werkt perfect.
De quicktime plug-in probeer ik bij de volgende reeks eens.
Bedankt :-D
deg12
29 november 2007, 09:29
Kan een Apple TV ook op een gewone ouderwetse TV (niet LCD of plasma) ?
walvis
29 november 2007, 09:36
De Apple TV heeft enkel HDMI en component uitgangen voor beeld.
Een gewone (europese) TV heeft meestal enkel composiet - Scart - S-video.
Het kan dus enkel via een trukje (soort hack) of met een echte software hack (eerder problematisch..)
zie hier: http://intermactivity.be/forum/showthread.php?t=94771&page=2
wifi
29 november 2007, 09:59
Ik kan nu al zeggen dat de apple tv hier veel zal gebruikt worden.
1. voor foto's als er vrienden langskomen, hoeven de mensen niet meer rond de imac te hangen.
2. afleveringen van de populaire serie's (prison break, grey's ana, housewifes,lost,...) die hier
nog niet op de tv zijn. Dan kan ik de omweg "eerst op dvd-r zetten" overslaan.
3. afspelen van muziek uit itunes via TV dat werkt toch net iets makkelijker op die manier voor mijn vrouw.
Dus voor wie nog twijfelt, gewoon doen ;)
Olivier Magali
28 december 2007, 14:50
hey,
even ter info: mijn apple tv wordt ook warm (maar die sluimer ga ik ook eens proberen, want bij mij blijt ie gewoon 24/24 draaien)
2 vraagjes:
- zou ik de apple tv kunnen gebruiken als "portable stereo" en meenenemen op vakantie of naar een vriend, kwestie van geen cd's te sleuren?
- ik heb gelezen dat er een upgrade komt voor de apple tv, weet iemand wat er te verwachten is?
digitalprimate
28 december 2007, 15:01
- zou ik de apple tv kunnen gebruiken als "portable stereo" en meenenemen op vakantie of naar een vriend, kwestie van geen cd's te sleuren?
Had je dan niet beter geïnvesteerd in een ipod (video)?
Olivier Magali
28 december 2007, 15:32
nee, ik heb de apple tv nu al bijna 6 maanden en ben er zeer tevreden mee. Foto's, films, muziek, you tube... etc en dat allemaal aangesloten op een TV in de huiskamer is echt top.
Maar, nu ik dat heb, kan ik danniet gewoon de apple TV mee op verlof nemen en aansluiten op de tv - of moet er altijd een pc in de buurt staan?
digitalprimate
28 december 2007, 18:28
Probeer misschien eens op de televisie bij een vriend. Op die manier kan je 't meteen testen.
Veel succes alvast!
EDIT: Op de site van Apple lees ik dit in de rondleiding (http://www.apple.com/benl/appletv/sync.html) van AppleTV:
Alles wordt via je netwerk overgezet naar de ingebouwde harde schijf van Apple TV. Dus als je het materiaal eenmaal hebt gesynchroniseerd, kun je – ook als je computer uit staat of niet op het netwerk is aangesloten – tot maar liefst 200 uur aan opgeslagen video via Apple TV bekijken.
walvis
28 december 2007, 20:19
Maar, nu ik dat heb, kan ik danniet gewoon de apple TV mee op verlof nemen en aansluiten op de tv - of moet er altijd een pc in de buurt staan?
dat kan uiteraard, er moet geen pc in de buurt staan, de TV moet natuurlijk wel geschikt zijn (HDMI aansluiting of zoek eens op composite hack)
Olivier Magali
28 december 2007, 23:12
ok bedankt voor de info
ik probeer het uit tijdens de NY feesten, ik hou jullie op de hoogte
Olivier Magali
2 januari 2008, 10:55
ik heb het geprobeerd en het was inderdaad as easy as "plug and play"
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.