View Full Version : AirPort Express-basisstation met AirTunes
Lieven0303
29 november 2005, 20:09
Een misschien "domme" vraag;
Mijn nieuw ibook G4 is in bestelling. Daarin zit een airport extreme kaart waardoor ik wireless kan internetten.
Maar weet iemand of ik het basisstation kan gebruiken enkel om muziek die vanuit mij ibook wordt gestuurd nr mijn home cinema ? Mijn probleem is dat mijn internetaansluiting (met draadloze modem) op een andere plaatst staat als mijn home cinema?
thx voor jullie antwoord !!
tigerlily
29 november 2005, 20:13
Tuurlijk geen probleem. Je verbindt de airport express met je home cinema systeem, en je voegt hem toe aan je bestaande netwerk. Bij mij werkt het perfect, maar ik gebruik wel 2 airport expressen. Eentje boven waar mijn internet binnenkomt en mijn printer er op aangesloten is. Beneden is hij verbonden met mijn home cinemasysteem.
btech
29 november 2005, 20:18
Je hebt al een draadloze modem staan. Dus koop je gewoon een airport express en je steekt die ergens in het stopcontact dicht bij je home cinema. Maw, je breidt gewoon je draadloos netwerk dat je al hebt uit met die airport express...
Je koopt een kabeltje cinch (rood/wit) naar mini jack (hoofdtelefoonuitgang) en je maakt een verbinding tussen je homecinema systeem en je airport.
En voila, zo simpel is het....
Lieven0303
29 november 2005, 20:22
dus in uw geval zou één basisstation voldoende zijn voor het sturen van muziek nr home cinema (dus zonder extra basisstation bij modem)?
stivie
29 november 2005, 20:52
Lieven0303 , een goede koop je ibook !!!
Stivie
btech
30 november 2005, 11:03
ja idd, gewoon een airport express kopen, and that's it...
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.