PDA

View Full Version : Mac + PC: bestanden en internet delen

Stijn
26 november 2005, 15:51
Ik heb op mijn Mac internet via een Airport kaartje naar mijn SMC Router draadloos. Nu wil ik via een kabel vanuit de router mijn PC ook aansluiten om zo internet en bestanden tussen beide computers te kunnen delen.
Hoe doe ik dat? Ik ben een newbie op netwerkgebeid dus ik snap er nul komma nul van. Kan iemand het simpel uitleggen?

Stijn
26 november 2005, 17:25
OK, ik weet begot niet wat ik allemaal gedaan heb maar het werkt.
Dit bericht tik ik nu vanaf mijn PC verbonden via mijn router en mijn Macje.
Ik kan zelfs bestanden van mijn Mac delen met deze PC. Andersom nog niet en printers delen ga ik nu uitzoeken.

Blijkbaar ken ik er dus toch iets vanaf ofwel is het gewoon poepsimpel.

Mijn PC maakte wel zelf een macbridge aan. Deze deed het hoofdprogramma van deze PC crachen omdat hij steeds iets veranderde aan een IP adres dat het programma blijkbaar nodig had voor een beveiliging. Ik heb die bridge gewoon verwijderd en nog een beetje hier en beetje daar geklommeld en het werkt. Straf hè!

a080905
26 november 2005, 17:28
Een MAC is meestal zeer gebruiksvriendelijk of poepsimpel,
en ja het is straf hé, dat had je niet gedacht zeker :-)

Stijn
28 november 2005, 08:09
Yep, was alleen een beetje in de war met het zoeken naar een informatie op het internet. Ik kreeg steeds iets van een MAC adres maar dat bleek iets anders te zijn.

Printers delen is nog niet gelukt maar daar ga ik vanavond aan verder doen.

Eldritch
28 november 2005, 08:18
een mac-adres is het hardwareadres van een netwerkkaart. Dit heeft weinig of niets met apples te maken want deze terminologie is universeel. Zo hebben de meeste pc's ook iets met MAC :D Maar daarom zijn ze der nog gene.