tsjernobyl
29 juli 2002, 22:03
Had een probleem met Quicktime in die zin dat ik op mijn iMac zonder problemen kon streaming video (lees: Apple Keynote Speech) bekijken en dit op mijn nieuwe iBook niet kon :-(.... Na consultatie van de HELP-functie van Quicktime werd mij duidelijk dat het probleem bij de firewall lag. Beide computers liggen via airport aan dezelfde basestation dus hier kon het niet aan liggen...
De instellingen waren bij beide computers identiek dus ik dacht dat het dat niet kon zijn.... Maar blijkbaar is de firewall bij de iBook anders dan bij de iMac.....
Om dit te verhelpen probeer je het volgende......
In de 'Systeemvoorkeuren' ga je naar Quicktime/verbinding/Configureer Transport en daar verander je UDP in HTTP en laat de poort op 80 staan.... Bij mij was het euvel daardoor onmiddellijk verholpen....:-)
Laat het een hulp zijn voor wie het gebruiken kan...
De instellingen waren bij beide computers identiek dus ik dacht dat het dat niet kon zijn.... Maar blijkbaar is de firewall bij de iBook anders dan bij de iMac.....
Om dit te verhelpen probeer je het volgende......
In de 'Systeemvoorkeuren' ga je naar Quicktime/verbinding/Configureer Transport en daar verander je UDP in HTTP en laat de poort op 80 staan.... Bij mij was het euvel daardoor onmiddellijk verholpen....:-)
Laat het een hulp zijn voor wie het gebruiken kan...