PDA

View Full Version : Ipod problemen

Pjotrken
19 juli 2003, 23:25
Ik heb van deze week een nieuwe ipod maar ik krijg hem langs geen lanten goed aangesloten.
Het lijkt alsof de computer de ipod niet ziet maar als ik naar system-profiler ga, dan zie ik dat de computer de ipod wel degelijk ziet. Dus kort samangevat: mijn ipodje wil niet mounten.
Al de poortsen zijn in orde want in OS 9.2 mount hij wel. Daar kan ik dan ook geen update doen want de update heeft OS X nodig. nog een paar details:
besturingssysteem: 10.2.6
Itunes: 4.1
Ipod: tweede versie 30Gb
opladen doet hij wel via firewire-connectie

wie kan mij helpen? ik heb nu een week mijn ipod en heb hem nog niet kunnen gebruiken (en pas vanaf vandaag weer internet)

greetz

Pjotrken

Hans
19 juli 2003, 23:49
Kijk eens bij Apple (http://www.info.apple.com/nlnl/ipod/tshoot.html). Ik vermoed dat je er wel iets vind. Ik heb er net een occasie gekocht, en kijk een beetje uit naar allerhande informatie betreffende de iPod.

Jazzaddict
19 juli 2003, 23:56
Kijk eens in de Apple Knowlegde Base art nr 61771
Misschien help dit.
http://kbase.info.apple.com/mainpage

tsjernobyl
20 juli 2003, 00:21
Als je iPod aan je computer hangt, open iTunes eens en staat je iPod daar dan in de linker kolom?

Zo ja, dan zal je rechts onderaan het iTunes venster vier knoppen zien staan. De meest linkse daarvan is het iPod regelpaneel. Klik daarop en stel de iPod in.

Heb je ook iSync, meld je iPod ook daar aan.

Je iPod hoeft niet persé op je bureaublad te staan wil je hem kunnen gebruiken. Is enkel als in de voorkeuren van je iPod (via iTunes dus) staat aangegeven dat je de iPod wil gebruiken als externe HD dat hij op je bureaublad zal mounten en er zal blijven.

Succes

Pjotrken
20 juli 2003, 00:24
hij komt dus ook niet voor in itunes, nergens op de computer een spoor te vinden buiten in system-profiler

greetz

pjotrken

tsjernobyl
20 juli 2003, 00:27
Zit bij de iPod geen CD Rom? Moet je die niet insteken om hem te installeren? Is 2 jaar geleden dat ik de mijne heb en kan mijn niet meer herinneren hoe ik hem de eerste keer heb kunnen mounten...

Jazzaddict
20 juli 2003, 00:48
Heb je al geprobeerd wat er in dat artikel stond ?

Hans
20 juli 2003, 01:20
Kijk anders even in de draad van onze Hollandse collega's : MacOsx.nl (http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5863&highlight=ipod)
Daar word dit probleem ook besproken. Miischien vind je daar een oplossing voor je probleem.

Pjotrken
20 juli 2003, 11:11
Jazzaddict (19 Jul, 2003 23:48):
Heb je al geprobeerd wat er in dat artikel stond ?

in die artikels kan ik niets vinden, ik kan ook de firmware van de ipod niet updaten aangezien ik in os X geen contact kan leggen.
Het enige dat ik kan doen is forced firewire-mode (daar zegt hij dat ik kan afkoppelen) en herstarten (al een paar keer gedaan en niets helpt)
greetz

Pjotrken

Pjotrken
20 juli 2003, 11:16
tsjernobyl (19 Jul, 2003 23:27):
Zit bij de iPod geen CD Rom? Moet je die niet insteken om hem te installeren? Is 2 jaar geleden dat ik de mijne heb en kan mijn niet meer herinneren hoe ik hem de eerste keer heb kunnen mounten...

al allemaal geprobeerd :-(

greetz

Pjotrken

Pjotrken
20 juli 2003, 14:41
nog iemand een suggestie, ik heb al vanalles geprobeerd:
opnieuw installeren van de ipod programmatuur, programmatuurherstel, ipod reset, ipod forced firewire modus, opnieuw installeren van itunes 4.0
het rare is: als ik in os 9 opstart, dan gaat alles normaal, hij zegt zelfs dat hij een programmatuur-update heeft maar hij kan deze niet installeren want de updater heeft os x nodig. De updater manueel opstarten brengt ook geen selaas aangezien de computer niet ziet dat er een ipod aanhangt.

greetz

hopeloos Pjotrken

Hans
20 juli 2003, 14:44
Hoe oud is je toestel? Anders eens naar de plaats gaan waar je je iPod gekocht hebt.
Dat zou ik in de eerste plaats doen. Het gaat om een nieuw toestel, dus heb je nog garantie. Om goed te zijn, zouden ze je minstens een ander nieuw toestel moeten meegeven. Maar Apple kennende.....

Ofwel eens naar een andere Mac gebruiker gaan, en zien wat er daar gebeurt.
Maar ik zou je het advies geven het eerste te doen.

Pjotrken
20 juli 2003, 22:28
ik denk niet dat het aan de ipd ligt, als ik mijn imacje opstart in 9.2, dan werkt de ipod zoals het moet (itunes start op en het overzetten can muziek begint) voorlopig ben ik dus gered (vandaag kunnen genieten van mijn ipod) het vervelende is dat mijn afspeellijsten en mijn nieuw geripte cd's in itunes 4 staan.

greetz

Pjotrken

Hans
20 juli 2003, 23:46
Ik blijf bij mijn standpunt. Een nieuw toestel dat niet werkt, kan je beter terug doen. Veel beter dan verder te zitten sukkelen. Daarvoor dient je garantie.
Heb ik gelijk, of heb ik gelijk?

Pjotrken
21 juli 2003, 10:46
je hebt gelijk maar eerst ga ik op het werk nog eens probeen of ik em daar aan de praat krijg, dus nog een weekje sukkelen (nog een weekje vakantie)

greetz

Pjotrken

bartje
21 juli 2003, 10:48
Kijk is in je preferences. Staat daar een bestand : "com.apple.iPod.plist" ?

Zo ja, weggoooien en opnieuw proberen (eventueel je software opnieuw installeren).

Succes.

Pjotrken
21 juli 2003, 23:13
dit bestand staat dus niet in mijn preferences

ik heb mijn systeem eens opnieuw geďnstalleerd (geen clean install) en nu mount mijn ipodje wel :-)
ik weet dus niet aan wat het lag, ik heb dus werkelijk alles geprobeerd mahja, het belangrijkste is dat hij werkt

greetz

Pjotrken

MarjOo
13 juli 2006, 21:37
Hallow ik heb een vraagje
ik heb een ipod nana
maar hij doet een beetj raar
opeens zijn al me liedjes er af
en als ik er bij wil zetten dan komt er een foutmeling.. met
ipod van marjo kan niet worden bijgewerkt er is een onbekende fout voor gedaan (-50)
weet iemand hier meer van?? :'(

GeMAC
13 juli 2006, 23:26
Is dit vanop een pc of een Mac dat je dit doet?

Gemac

digitalguru
14 juli 2006, 09:50
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93447

cyrano
14 juli 2006, 11:58
ik heb een ipod nana

Zat zeker gratis bij een pakje maandverband?