PDA

View Full Version : Planet Internet ADSL

artels
3 september 2002, 23:45
Een werknemer van het bedrijf waar ik mijn vakantiewerk doe heeft een Topcom Webr@cer 850 (USB) adsl modem, en een Planet Internet adsl abonnement. En een Mac. Hij slaagt erin om te surfen via die modem, maar dit gaat niet sneller dan met een gewone modem. Klinkt dit probleem bekend voor iemand (ik heb een kabelmodem, Telenet...)? Kan er iemand met deze modem screenshots nemen van zijn settings en die doormailen/online plaatsen? Thx.

mrfrost
3 september 2002, 23:52
Ik heb een 3-tal jaar een ADSL aansluiting gehad en dat ging zowiezo niet veel vlugger dan een 56K modem (bij momenten wel).

michelvdb
4 september 2002, 09:11
Mr_Frost (03 Sep, 2002 23:52):
Ik heb een 3-tal jaar een ADSL aansluiting gehad en dat ging zowiezo niet veel vlugger dan een 56K modem (bij momenten wel).
??? 56 Kbit/sec?
Ik haal meestal 98 à 105 KByte/sec als downloadsnelheid. Met mijn ADSL Plus verbinding haal ik vanaf 1 sept. een upload van 192 Kbit/sec.
Jaja 'k weet het, 't is al goed, Telenet is sneller. ;)

mrfrost
4 september 2002, 15:05
michelvdb (04 Sep, 2002 09:12):
Mr_Frost (03 Sep, 2002 23:52):
??? 56 Kbit/sec?
Ik haal meestal 98 à 105 KByte/sec als downloadsnelheid. Met mijn ADSL Plus verbinding haal ik vanaf 1 sept. een upload van 192 Kbit/sec.
Jaja 'k weet het, 't is al goed, Telenet is sneller. ;)

Nee geen 56K/sec , zo'n 5-15K/sec was de snelheid die ik indertijd haalde. ADSL bestond pas en stond blijkbaar nog niet op punt.

Vinylator
5 september 2002, 13:32
doorloop nog eens de installatiehandleiding om eens te kijken ofdat alle instellingen wel correct zijn, en als je kan, ruil die USB modem om voor een ethernet ADSL modem, USB is no good...

macHVD
5 september 2002, 14:15
Ik heb ook een tijdje vrij lage snelheden gehad met mijn ADSL aansluiting (op USB en toen nog een windoos machine). Echter bij omschakeling naar MAC heb ik mij een andere modem aangeschaft (ethernet aansluiting) en deze kon geen synchronisatie tot stand brengen (is nodig bij ADSL).
Ik naar Belgacom gebeld en zij hebben toen de lijn nagekeken en alles leek in orde te zijn. Er is toen een technieker langs gekomen die in de lokale centrale iets heeft aangepast en daarna had ik ook download snelheden (+- 100) met een ADSL Go abonnement.
Dus als de problemen blijven aanhouden misschien eens de lijn laten controleren. Dus blijkbaar was het signaal goed voor de ene modem maar niet goed genoeg voor de andere.