PDA

View Full Version : iMac 233mHz op OS X?

voodoochile
8 mei 2002, 14:33
ik heb me onlangs een iMac aangeschaft, in de hoop er OS X op te kunnen draaien, nu heeft die 96 MB RAM zitten geloof'k, maar dat wil ik dus uitbreiden voor OS X (128 MB bijpleuren), kan dat? hoeveel zou dat zo ongeveer kosten, want ik ben nog steeds student, dus veel mag het niet zijn.
ik heb'm nodig voor PHP&MySQL development, en ook JAVA ('k heb gehood dat de JAVA SDKvan OSX hoog aangeprezen staat door SUN zelf...)

nu zou'k graag weten wat jullie me aanraden qua HW veranderingen voor OS X, en waar ik daar eventueel aan kan geraken....(met kostenraming bij als het even kan ;))

Corrado
8 mei 2002, 14:51
In de laatste macfan wordt besproken hoe je bij de iMac rev A (die jij hebt) een grotere harde schijf steekt, hoe je meer ram steekt, ... Echt interessant!

OS X kan je er zeker op draaien, wel minstens 128 mb ram hebben en niet verlangen dat je een echt koerspaard hebt, maar het valt mee hoor als ik de verhalen van internet mag geloven.

sjmielh
8 mei 2002, 22:30
voodoochile (08 May, 2002 14:33):
ik heb me onlangs een iMac aangeschaft, in de hoop er OS X op te kunnen draaien, nu heeft die 96 MB RAM zitten geloof'k, maar dat wil ik dus uitbreiden voor OS X (128 MB bijpleuren), kan dat?

ja dat kan, ik heb dezelfde imac als jij met 128 MB. Het is niet snel maar het werkt. Ik geloof dat het maximum 256 MB is (maar 512 MB kan ook zijn, zoek eens op het forum dit onderwerp is ook al eens aanbod geweest)

Misschien kan je eens een hier (http://www.tweedehandsmac.com/]tweedehands mac[/url] aanschaffen.

ik heb'm nodig voor PHP&MySQL development, en ook JAVA ('k heb gehood dat de JAVA SDKvan OSX hoog aangeprezen staat door SUN zelf...)

Ja en Apple Sun maar paaien. Trouwens één van de uitvinders van java gebruikt nog niet zolang een mac.